KÄYTTÖEHDOT

Yleiset ehdot | Paygoo Gift

Paygoo-digitaalisten palveluiden yleiset käyttöehdot - verkkosivustot ja mobiilipalvelut

1. Henkilökohtaisten tietojen käyttö
2. Petostentorjunta
3. Paygoon digitaalisten palveluiden vastuuvapaus
4. Linkit
5. Immateriaalioikeudet

1. Henkilökohtaisten tietojen käyttö

Paygoo AB on velvoitettu käsittelemään asiakkaidensa tietoja luottamuksellisina. Tietoja voidaan kuitenkin siirtää kolmannelle osapuolelle asiakkaan suostumuksella ja silloin, kun Paygoo on lain nojalla velvollinen toimittamaan tällaisia tietoja.

2. Petostentorjunta

Paygoo pyytää kaikkia asiakkaitaan varmistamaan, että laitteissa, joilla Paygoon palveluita käytetään, on asianmukainen tietoturva. Laitteen käyttäjän tulee varmistaa laitteen palomuurin asetusten oikeellisuus sekä huolehtia, että laitteessa on päivitetty virusten ja vakoiluohjelmien torjuntaohjelma. Ole tarkkaavainen havaitaksesi mahdolliset muutokset Omien Sivujen (My Page) kirjautumissivulla tai havaitaksesi muita poikkeavaisuuksia verkkosivuillamme. Toimialalla on todettu petostapauksia, joissa asiakkaita saatetaan rikollisissa tarkoitusperissä houkutella syöttämään henkilökohtaiset PIN-koodit ja salasanat Paygoon verkkosivuja muistuttavalle verkkosivustolle. Muistathan, että kaikki henkilökohtaiset PIN-koodit ja salasanat on aina pidettävä salassa myös sellaisilta ihmisiltä, jotka väittävät edustavansa Paygoota tai viranomaistahoa. Paygoon työntekijät eivät koskaan kysy asiakkailtaan näitä tietoja. Paygoo suosittelee asiakkaitaan olemaan kirjoittamatta salasanaa tai PIN-koodia ylös estääkseen niiden päätymisen ulkopuolisille. Tietojen turvallisuuden parantamiseksi Paygoo suosittelee asiakkaitaan vaihtamaan salasanat säännöllisesti ja riittävän usein.

3. Paygoon digitaalisten palveluiden vastuuvapaus

Paygoo huolehtii digitaalisten kanaviensa tietojen luotettavuudesta, mutta ei silti voi taata, että tiedot ovat aina tarkkoja, täydellisiä tai saatavilla jatkuvasti. Paygoo ei ole vastuussa sivuston virheistä, puutteista tai saavutettavuudesta ja täsmentää, että tällaisia virheitä ei voida pitää perustana vaatimuksille Paygoota kohtaan.

4. Linkit

Verkkosivuillamme olevien linkkien on tarkoitus vastata asiakkaidemme tietotarpeisiin. Paygoo ei ota vastuuta kolmansien osapuolien toimittamasta tai julkaisemasta materiaalista, vaikka sivuillamme olisi linkkejä tällaisille sivuille. Kolmas osapuoli on vastuussa verkkosivujensa lakien ja asetusten mukaisuudesta. Emme ota vastuuta tällaisten sivustojen virheistä, puutteista tai saavutettavuudesta.

5. Immateriaalioikeudet

Paygoo omistaa kaikki immateriaalioikeudet verkkosivustoonsa. Sivuston sisällön luvaton käyttö ei ole sallittua. Norjan laki säätelee Paygoon ja www.paygoo.se verkkosivuston käyttäjien välistä suhdetta. Mahdolliset riidat ratkaistaan Ruotsin tuomioistuimessa.

PAYGOO GIFT

1. Lahjakortti
2. Määritelmät
3. Lahjakortin ostaminen ja aktivointi
4. Kortin käyttö
5. Maksutapahtumat
6. Valuuttamääräiset maksutapahtumat
7. Kortin saldon tarkistaminen
8. Kun korttisi vanhenee
9. Lunastaminen
10. Vastuu
11. Näiden ehtojen muuttaminen
12. Tämän sopimuksen päättäminen
13. Yleistä
14. Maksupalvelutiedot
15. Valitukset ja yhteydenotot
16. Miten käytämme tietojasi
17. Yhteenveto palvelumaksuista
18. Yhteydenotto hätätilanteessa

1. Lahjakortti
1.1 Nämä ehdot koskevat kaikkia PAYGOO Mastercard ® Gift korttien (‘Lahjakortti’) käyttäjiä. Käyttämällä korttia osoitat hyväksyväsi nämä ehdot.

1.2 Lahjakortin markkinoija on Paygoo AB (co-brand partner) ja sen myöntäjä on Wirecard Card Solutions Limited Registered Office: 3rd Floor, Grainger Chambers, 3-5 Hood Street, Newcastle upon Tyne. NE1 6JQ. Rekisteröity Englannissa No. 07875693. Auktorisoitu ja säännelty sähköisen rahan myöntäjäksi Financial Conduct Authorityn toimesta UK:ssa (Firm Reference Number: 900051).

1.3 Ostamasi Lahjakortin valuutta on EUR. Kaikki näiden käyttöehtojen viittaukset valuuttaan koskevat sinua.

1.4 Ostotapahtuman jälkeen Lahjakortille ei enää voi syöttää lisää arvoa, paitsi tilanteessa, jossa jälleenmyyjä hyvittää maksutapahtuman Lahjakortille.

1.5 Lahjakortti on sähköinen rahatuote (e-money product) eikä se siten sellaisenaan kuulu UK:n Financial Services Compensation Schemen piiriin. Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että Wirecard Card Solutions Ltd ajautuu maksukyvyttömäksi, varasi voivat muuttua arvottomiksi ja käyttökelvottomiksi, ja tämän seurauksena voit menettää rahasi.

1.6 Nämä käyttöehdot ovat saatavilla https://www.paygoo.fi sivustolla. Voit milloin tahansa pyytää kopion näistä käyttöehdoista niiden voimassaoloaikana.

2. Määritelmät
Näissä käyttöehdoissa seuraavilla sanoilla ja ilmaisuilla on seuraava merkitys:

Pankkiautomaatti – tarkoittaa pankkiautomaattia tai muuta vastaavaa käteisnostot mahdollistavaa automaattia.

Pankkipäivä – tarkoittaa arkipäiviä maanantaista perjantaihin klo 9-17, pois lukien arkipyhät.

Lahjakortti – tarkoittaa ennakkoon maksettua Paygoo Mastercard Gift lahjakorttiasi (mukaan lukien korvaava kortti).

Korttijärjestelmä – Mastercard

Palvelumaksut – tarkoittaa erilaisia veloituksia, joita voidaan periä ostoista ja kortin käytöstä.

PIN – tarkoittaa henkilökohtaista tunnuslukua, toisin sanoen turvakoodia käytettäväksi kortin kanssa.

Kortin arvo – tarkoittaa enimmäisarvoa, jota kortilla voidaan kerrallaan säilyttää.

Myyjä – tarkoittaa kauppiasta, jakelijaa, jälleenmyyjää tai muuta vastaavaa tuote- tai palveluntarjoajaa, joka hyväksyy maksun kortilla, korttinumerolla, PIN-koodilla tai kortilla ja allekirjoituksella.

Yhteenveto – tarkoittaa osiota, johon on eritelty kortin käytöstä perittävät maksut sekä mahdolliset kortin käyttöön liittyvät rajat ja rajoitukset.

Maksuliikenneoperaattori – tarkoittaa myyjän korttimaksujen käsittelyyn käyttämää toimijaa.

Henkilöllisyyden vahvistaminen – tarkoittaa henkilöllisyyden sekä osoitetietojen vahvistamista käyttämällä sähköistä tunnistautumista tai käyttämällä henkilöllisyyden vahvistavaa dokumenttia.

Me / meitä / meidän – tarkoittaa Wire Card Solutions:ia tai co-brand partneria, joka toimii Wire Card Solution:in puolesta.

Vuosi – 12 kuukauden jaksoa, joka alkaa sinä päivänä, kun kortti on myönnetty sinulle

Sinä / sinun – tarkoittaa henkilöä / työntekijää, joka on vastaanottanut kortin ja on valtuutettu käyttämään sitä tämän Sopimuksen ehtojen mukaisesti.

3. Lahjakortin ostaminen ja aktivointi
3.1 Ostettaessa suurin mahdollinen kortille ladattava summa on 150 EUR ja sitä koskevat lausekkeet 3.3 sekä 3.3.1. Lahjakortin arvo aktivoituu kassaan maksun yhteydessä ja kortille ladattu arvo on käytettävissä heti oston jälkeen. Kortin käyttöönotto edellyttää kuitenkin erillistä aktivointia. Aktivointi voidaan tehdä osoitteessa http://www.paygoo.fi tai tekstiviestitse lähettämällä sana AKTIVOI numeroon +46769436009.


3.2 Mikäli Lahjakortti on ostettu Internetistä, suurin mahdollinen kortille ladattava summa on 150 EUR ja sitä koskevat lausekkeet 3.3 ja 3.3.1. Lahjakortin käyttö edellyttää aktivointia, jonka voi tehdä osoitteessa www.paygoo.fi tai tekstiviestitse lähettämällä sanan AKTIVOI numeroon +46769436009. Kortilla olevat varat ovat normaalisti käytettävissä heti aktivoinnin jälkeen.


3.3 Korttia ei voi käyttää uudelleen. Kun kortille ladattu arvo on käytetty, kortti tulee hävittää leikkaamalla se kahtia ja hävittämällä syntynyt jäte asianmukaisesti.


3.3.1 Tallennamme aktivoinnin yhteydessä matkapuhelinnumerosi tunnistamista varten.

4. Kortin käyttö
4.1 Lahjakortin ostaja voi käyttää kortin itse tai se voidaan antaa lahjaksi toiselle henkilölle. Ennen käyttöönottoa, kortin käyttäjän tulee allekirjoittaa Lahjakortti kortin kääntöpuolella olevaan, allekirjoitukselle varattuun tilaan.

4.2 Lahjakortti on suunniteltu käytettäväksi ostopaikan alkuperämaan kaupoissa ja vähittäismyyntipaikoissa. Suomen osalta tämä tarkoittaa Suomea sekä Norjaa ja Ruotsia. Käyttääksesi korttia, esitä se maksuhetkellä. Voit käyttää sitä ostoksesi maksuun tai kaupan hyväksyessä, myös osamaksuun, jolloin jäljellä olevan maksettavan summan suorittamiseksi voit käyttää muita kaupan hyväksymiä maksuvälineitä. Vaihtoehtoisia maksutapoja ovat esimerkiksi käteinen, debit/credit-kortti.


4.2.2 Lahjakortille ei voida ladata lisää arvoa oston jälkeen.


4.3 Et voi maksaa ostoksia, joiden arvo ylittää Lahjakortilla olevan saldon. Jokainen kortilla maksettu ostos vähentää kortilla olevaa saldoa. Mikäli ostosten yhteenlaskettu arvo ylittää kortin jäljellä olevan arvon tai muut voimassaolevat rajoitukset, maksutapahtuma voidaan hylätä.

4.4 Lahjakortti ei ole pankkitiliin liitetty debit-kortti, eikä se ole missään yhteydessä pankkitiliin. Se ei myöskään ole takuukortti, maksukortti tai luottokortti. Kortille ladatulle arvolle ei makseta korkoa.


4.4.1 Lahjakorttia ei saa käyttää:


4.4.2 säännöllisiin ennalta hyväksyttyihin maksuihin;


4.4.3 käteismaksutapahtumiin kuten käteisnostot, maksumääräykset, matkasekit, valuutanvaihto tai mihinkään laittomaan tarkoitukseen.


4.5 Korttia ei voi käyttää tilanteissa, joissa myyjällä ei ole mahdollista tarkistaa kortin saldoa sähköisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi tiettyjä maksutapahtumia junassa, laivoilla tai lentomatkan aikana.


4.6 Voimme lopettaa, peruuttaa tai rajoittaa korttisi tai PIN-koodisi käyttöä seuraavista syistä:


4.6.1 taataksemme sekä korttisi, että PIN-koodisi turvallisuuden

4.6.2 estääksemme mahdollisen kortin, sekä PIN-koodin luvattoman tai laittoman käytön. Mikäli on mahdollista, informoimme sinua ennen kyseisten toimenpiteiden alkamista sekä niihin johtaneista syistä. Mikäli emme voi ilmoittaa toimenpiteistä ennakkoon, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Ilmoitusvelvollisuutta ei sovelleta tilanteissa, joissa se vaarantaisi yleisen turvallisuuden tai olisi lainvastaista.


4.7 Emme vastaa kortilla ostettujen tuotteiden tai palveluiden laadusta, turvallisuudesta, laillisuudesta tai muista niihin liittyvistä asioista. Emme ole vastuussa, mikäli myyjä ei hyväksy Lahjakorttia.

4.8 Emme myy Lahjakorttia näiden ehtojen mukaisesti alle 13 vuotiaille.

5. Maksutapahtumat
5.1 Hyväksyt, että kaikenlainen kortin, korttinumeron tai PIN-koodin käyttö merkitsee, että olet hyväksynyt maksutapahtuman.


5.1.2 Oletamme että olet hyväksynyt maksutapahtuman, mikäli kortin magneettijuova on luettu jälleenmyyjän luona, tai mikäli olet vahvistanut ostoksen allekirjoituksellasi, tai mikäli jälleenmyyjälle on muilla keinoin annettu riittävät tiedot maksutapahtuman käsittelemiseksi.


5.2 Et voi perua maksutapahtumaa sen jälkeen, kun olet sen hyväksynyt ja se on lähetetty meille tai mikäli olet antanut suostumuksesi myyjälle katevarauksen tekemiseen.


5.3 Pidätämme oikeuden hylätä maksutapahtuma, mikäli puhelin- tai tietokoneyhteys on varattu. Voimme hylätä maksutapahtuman jos:

5.3.1 maksutapahtuman loppusumma ylittää kortilla olevat varat, tai


5.3.2 mikäli maksutapahtuma ylittää kortin käyttöä koskevat rajoitukset, tai


5.3.3 jos meillä on syytä uskoa, että näin toimimalla voimme taata korttisi myöntäneen maksujärjestelmän sääntöjen ja ohjeiden noudattamisen, tai


5.3.4 mikäli meillä on syytä uskoa, että vallitseva lainsäädäntö ja hyvien käytäntöjen mukaiset toimintatavat sitä vaativat

6. Valuuttamääräiset maksutapahtumat
6.1 Mikäli Lahjakorttia käytetään maksuvälineenä maksutapahtumaan muussa kuin kortin omassa valuutassa, kortin käytöstä veloitetaan palvelumaksu.


6.2 Mikäli teet maksutapahtuman muussa kuin kortin omassa valuutassa, muunnamme summan kohdevaluuttaan käyttämällä kyseessä olevan valuutan markkinakurssia tai muuta kurssia, jonka hallitus voi asettaa. Veloitamme valuuttamuunnoksesta palvelumaksun (provisio), katso Yhteenveto palvelumaksuista


6.3 Valuuttakurssit voivat vaihdella ja maksutapahtuman tekohetkellä käytetty kurssi voi poiketa kurssista, jota käytämme vähentäessämme korttisi saldosta maksutapahtumakustannukset sekä valuuttamuunnoksesta aiheutuvan palvelumaksun. Vaihtokurssi koskee myös tätä palvelumaksua. Voit tarkistaa edellä mainitun maksutapahtumassa käytetyn vaihtokurssin online-tiliotteeltasi, johon on eritelty myös palvelumaksu.

7. Kortin saldon tarkistaminen
7.1 Tarkistaaksesi kortilla olevan saldon tai tekemäsi maksutapahtumat mene osoitteeseen www.paygoo.fi tai käytä tekstiviestipalveluamme lähettämällä sana SALDO (huomaa isot kirjaimet) numeroon +46769436009 (0,50 EUR/tekstiviesti). Voit myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen hello@paygoo.fi

8. Kun korttisi vanhenee
8.1 Kortin voimassaolon päättymisajankohta on painettu korttiin.


8.2 Voit lunastaa kortilla olevan saldon 6 vuotta viimeisen voimassaolopäivän jälkeen kohdan 9 ehtojen mukaisesti. Mikäli kortilla on saldoa vielä yli 6 vuotta viimeisen voimassaolopäivän jälkeen, sitä ei palauteta.

8.3 Lahjakortilta ei peritä palvelumaksuja sen jälkeen, kun siihen ladatut varat on kokonaisuudessaan käytetty.

9. Lunastaminen
9.1 Voit pyytää kortilla olevien varojen lunastamista osittain tai kokonaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Lunastaminen on mahdollista tehdä 6 vuotta korttiin painetun voimassaoloajan päättymisen jälkeen. Siirrämme varat nimiisi rekisteröidylle pankkitilille. Ennen kuin siirrämme kortilla olevat varat, edellytämme, että lähetät kirjallisen pyynnön kortilla olevien varojen lunastamisesta sekä todennat kortin ostotapahtuman. Voimme lisäksi edellyttää, että todistat olevasi tilin rekisteröity omistaja.


9.2 Seuraavissa tapauksissa lunastuksesta veloitetaan 12.50€ suuruinen palvelumaksu, kun lunastat osan tai kaikki kortilla olevat varat:


9.2.1 kun pyydät varojen lunastusta ennen sopimuksen päättymistä;


9.2.2 jos e-rahan liikkeellelaskija päättää sopimuksen ennen sopimuksen varsinaista päättymisajankohtaa; tai


9.2.3 jos pyydät lunastusta myöhemmin kuin yhden vuoden kuluttua sopimuksen päättymisestä.

9.3 Sinua muistutetaan tästä maksusta ennen lunastusta. Huomaathan, että pyytäessäsi yllä luetellun mukaisesti lunastusta tilanteessa, jossa kortilla oleva saldo on yhtä suuri tai pienempi kuin lunastuksesta perittävä palvelumaksu, tällöin lunastuksesta perittävän maksun katsotaan vastaavan saldoasi, joka maksun perimisen myötä pienenee nollaan.

9.4 Sinulta ei veloiteta lunastusmaksua, jos:

9.4.1 lopetamme tämän sopimuksen, tai

9.4.2 lunastushakemus tapahtuu sopimuksen irtisanomisen yhteydessä tai enintään yhden vuoden kuluttua sopimuksen päättymisestä.

10. Vastuu
10.1 Lahjakorttiin tulee lisätä käyttäjän allekirjoitus välittömästi kortin vastaanottamisen jälkeen. Sinun tulee huolehtia kortin turvallisesta säilyttämisestä. Sinun tulee myös aina huolehtia siitä, että:


10.1.1 kukaan muu ei voi käyttää korttiasi;


10.1.2 et paljasta PIN koodiasi etkä kirjoita muistiin salasanaasi, PIN-koodiasi tai mitään turvallisuuteen liittyviä tietoja, joita olet meille antanut, ellet tee sitä tavalla, jolla ulkopuolisen on mahdotonta tunnistaa näitä tietoja;

10.1.3 käytät korttia, kortin numeroa tai PIN koodia ainoastaan maksutapahtuman suorittamiseen (tai sen yrittämiseen), ja

10.2 Jos korttisi katoaa tai varastetaan tai joku ulkopuolinen saa tietoonsa kortin PIN-koodin tai muun kortin turvallisuuteen liittyvän tiedon tai, jos epäilet että korttiasi, kortin koodia tai PIN-koodia käytetään väärin, sinun tulee:

10.2.1 Soittaa meille viipymättä numeroon +358 (75) 3252401 (Kortin sulkupalvelu, avoinna 24h), jotta voimme sulkea ja estää korttisi sekä PIN-koodin käytön.


10.2.2 pyydettäessä, kirjoittaa meille 7 päivän kuluessa vahvistaaksesi, että olet hävittänyt korttisi, tai se on varastettu tai epäilet sen väärinkäyttöä. Sähköpostiosoite hello@paygoo.fi ja postiosoite Paygoo AS, Dronning Eufemias Gate 16, 0191 OSLO, lisäksi sinun tulee:


10.2.3 lopettaa kortin, kortin koodin sekä PIN-koodin käyttö välittömästi. Mikäli löydät korttisi sen jälkeen, kun olet ilmoittanut sen hävinneeksi, varastetuksi tai väärinkäytetyksi, sinun tulee leikata kortti ja ilmoittaa siitä meille mahdollisimman pian.

10.3 Mikäli korttisi tai mahdollinen korvaava kortti häviää tai varastetaan voit pyytää uutta korttia sen jälkeen, kun olet ilmoittanut siitä meille. Voit pyytää uutta korttia lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi Veloitamme uudesta kortista Yhteenveto palvelumaksuista- kohdassa ilmoitetun palvelumaksun.

10.4 Et ole vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä sellaisen henkilön toimesta, jolle et ole antanut lupaasi käyttää korttia etkä hävinneen, varastetun tai tuhotun kortin käytöstä, paitsi;


10.4.1 jos olet antanut toiselle henkilölle lupaa käyttää korttia, kortin numeroa tai PIN-koodia, tai olet käsitellyt korttia huolimattomasti ja kohdassa 10.1 mainittujen ehtojen vastaisesti. Tällaisessa tapauksessa saatat olla vastuussa kaikesta kortin käytöstä, joka on tapahtunut ennen kuin olet ilmoittanut siitä meille, näiden ehtojen mukaisesti; tai


10.4.2 jos olet toiminut vilpillisesti, jolloin olet lain sallimissa rajoissa vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä

10.4.3 Vastuusi rajoittuu 40 euroon (40 EUR), mikäli kadonnutta tai varastettua korttia käytetään tai väärinkäyttö tapahtuu tilanteessa, jossa kortin käsittelijä ei ole suojannut korttisi tietoturvatietoja asianmukaisesti. Rajaa sovelletaan tapauskohtaisesti kunkin varkauden, katoamisen tai väärinkäytön osalta, ei maksutapahtumakohtaisesti.

10.5 Jos korttia on käytetty ilman lupaasi tai se on kadonnut, varastettu tai jos epäilet, että korttiasi on käytetty väärin, voimme luovuttaa viranomaisille mitä tahansa tietoja, joita pidämme asian selvittämisen kannalta tärkeinä.

10.6 Emme ole vastuussa:

10.6.1 epänormaaleista tai arvaamattomista olosuhteista, jotka eivät ole hallinnassamme (esimerkiksi tietokonejärjestelmissä olevat virheet, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin meillä ei ole mahdollista vaikuttaa tai mahdolliset toimialaa koskevat lakot, jos se estää meitä tarjoamasta palvelua tavanomaiseen tapaan).

10.6.2 henkilöstä, joka kieltäytyy hyväksymästä korttia, kortin numeroa tai PIN-koodia (tai viivästyttää sen hyväksymistä)

10.7 Maksutapahtumiin liittyvissä virheissä tai riita-asioissa voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.

11. Näiden ehtojen muuttaminen
11.1 Voimme muuttaa mitä tahansa ehtoja, mukaan lukien korttiin liittyvät palvelumaksut, tai voimme ottaa käyttöön uusia ehtoja. Mikäli teemme tällaisia muutoksia, ilmoitamme niistä sinulle kirjallisesti 2 kk ennen niiden voimaan astumista sähköpostitse tai tekstiviestillä. Mikäli muutamme näitä ehtoja, uudet ehdot ovat saatavilla osoitteessa www.paygoo.fi muutosten voimaanastumispäivästä lukien.

11.2 Sinun katsotaan hyväksyneen muutokset näihin ehtoihin, ellet ilmoita meille vastustavasi uusia ehtoja ennen niiden voimaanastumispäivää.


11.3 Jos ilmoitat meille, että et hyväksy ehtoihin tulevia muutoksia ilmoituksen vastaanottamisen ja ehdotetun muutosten voimaanastumispäivän välillä, tämä sopimus päättyy heti, jollei kohdasta 9.4.2 muuta johdu. Tällöin voit lunastaa korttisi kokonaissaldon ilmaiseksi.

12. Tämän sopimuksen päättäminen
12.1 Voimme irtisanoa tämän sopimuksen milloin tahansa. Ellei kyseessä ole poikkeukselliset olosuhteet, ilmoitamme sinulle irtisanomisesta kirjallisesti 2 kuukautta etukäteen.


12.2 jollei kohdasta 11. muuta johdu, voit irtisanoa tämän sopimuksen lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.


12.3 Ellet lunasta koko saldoasi 6 vuoden kuluessa kortin voimassaolon päättymispäivästä, tämä sopimus päättyy.

13. Yleistä
13.1 Kun teet tämän sopimuksen, suostut siihen, että voimme käyttää tietojasi näiden ehtojen kohdan 16. Kuinka käytämme tietojasi mukaisesti.


13.2 Voimme valvoa ja / tai tallentaa puheluita sinun ja meidän tai palveluntarjoajien välillä.


13.3 Sinun on annettava meille sähköposti- ja postiosoite sekä puhelinnumero sekä ilmoitettava meille kaikista niitä koskevista muutoksista.

13.4 Voimme siirtää tämän sopimuksen mukaiset oikeutemme tai velvollisuutemme tai pyytää muita henkilöitä toteuttamaan tämän sopimuksen mukaiset oikeudet tai velvollisuudet. Sinä et voi siirtää mitään tämän sopimuksen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi.


13.5 Voimme viivyttää tämän sopimuksen mukaisten oikeuksien täytäntöönpanoa menettämättä niitä.


13.6 Jos emme voi panna täytäntöön joitakin tämän sopimuksen kappaleissa mainittuja ehtoja tai osittaisia ehtoja, sillä ei ole vaikutusta mihinkään muuhun tässä sopimuksessa mainittuun ehtoon tai sen osaan.


13.7 Tätä sopimusta säätelee Englannin ja Walesin laki. Tämän sopimuksen kieli on englanti, ja kaikki tämän sopimuksen nojalla annettavat ilmoitukset ja tiedot tulee olla englanniksi.

14. Maksupalvelutiedot
14.1 Tätä ehtoa (14) sovelletaan vain, mikäli myyjän pankki sijaitsee Euroopan talousalueella (ETA) ja suoritettavat maksutapahtumat suoritetaan euroissa tai muussa ETA:n jäsenvaltion valuutassa.

14.2 Varmistamme, että tekemäsi maksutapahtuma välitetään myyjän pankille tai, että lunastuksen, maksutapahtumien viivästyneen suorittamisen tai peruutuksen jälkeen palautetut varat, hyvitetään pankillesi noudattaen seuraavia määräaikoja:

Maksutapahtumalaji

Määräaika

Maksutapahtuma suoritetaan muussa valuutassa kuin Euro (€) tai Englannin punta (£) tai maksutapahtuma, joka sisältää useamman kuin yhden valuutan

Maksutapahtuman tai tilauksen vastaanottamispäivää seuraavan neljännen pankkipäivän loppuun mennessä

Mikä tahansa muu maksutapahtuma

Maksutapahtuma toimeksiannon vastaanottamispäivää seuraavan pankkipäivän loppuun mennessä

Mikäli pystyt suorittamaan maksuja tililtäsi toiselle henkilölle ja maksu, jonka pyysit meitä tekemään ETA:n sisällä, saapuu myöhemmin kuin sen piti, voit pyytää meitä ottamaan yhteyttä vastaanottavaan pankkiin ja pyytämään heitä kohtelemaan sitä kuten se olisi tehty ajoissa.

14.3 Mikäli käytät korttiasi tai toimitat korttitiedot myyjälle maksutapahtuman tekemiseen ennen kuin tiedät summan, joka kortilta aiotaan veloittaa, sinulla voi olla oikeus pyytää hyvitystä, mikäli summa on odottamattoman suuri, edellyttäen että ilmoitat asiasta Paygoo AS:lle kahdeksan viikon kuluessa päivästä, jona tapahtuma on vähennetty saldostasi. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta palautukseen, mikäli me tai myyjä olemme kertoneet kyseisen maksutapahtuman summan vähintään neljä viikkoa ennen kuin maksutapahtuma on tarkoitus vähentää saldostasi ja olet hyväksynyt maksutapahtuman. Korttipohjaisissa maksutapahtumissa, joissa et tiedä maksutapahtuman tarkkaa summaa valtuuttaessasi tapahtuman, emme lukitse maksuvälineessäsi olevia varoja, ellet ilmoita tarkkaa maksutapahtumaan liittyvää lukittavaa summaa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi maksuja, joita suoritat hotelleissa tai polttoaineasemilla. Vapautamme kaikki lukitut varat ilman aiheetonta viivytystä, kun tiedämme maksutapahtuman tarkan summan ja välittömästi asiaankuuluvan maksumääräyksen vastaanottamisen jälkeen.

14.4 Saatuamme kohdassa 14.3 kuvatun hyvityspyynnön, voimme pyytää sinua antamaan meille riittävät maksutapahtumaa koskevat tiedot varmistaaksemme, että kohdassa 14.3 mainitut palautusta koskevat ehdot täyttyvät. Vastaanotettuamme sinulta kohdan 14.3 vaatimukset täyttävän hyvityspyynnön mahdollisine lisätietoineen, hyvitämme pyynnössä esitetyn summan 10 työpäivän kuluessa pyynnön vastaanottamisesta. Mikäli pyyntösi hylätään, ilmoitamme sinulle hylkäyksestä perusteluineen.


14.5 Olemme vastuussa maksutapahtuman oikeasta suorittamisesta, ellemme pysty todistamaan, että myyjän pankki on vastaanottanut tapahtuman, jolloin myyjän pankki on vastuussa myyjälle. Voit pyytää, että ryhdymme välittömiin toimiin virheellisesti toteutetun tapahtuman jäljittämiseksi ja, että ilmoitamme sinulle lopputuloksesta.

14.6 Kun myyjä käynnistää maksutapahtuman, myyjän pankki on vastuussa asiaankuuluvien tietojen oikeasta toimittamisesta meille. Mikäli myyjän pankki pystyy osoittamaan, ettei se ole vastuussa tapahtumasta, joka epäonnistui tai on suoritettu väärin, olemme vastuussa sinulle.


14.7 Mikäli olemme vastuussa virheellisestä maksutapahtumasta, joka on vähennetty saldostasi, korjaamme virheen. Mikäli olemme vastuussa siitä, että saldostasi on vähennetty maksutapahtuma, jota et ole valtuuttanut, palautamme maksutapahtumaa vastaavan summan saldollesi ja käsittelemme tapahtumaa ikään kuin sitä ei olisi koskaan tapahtunut (voimme tällöin veloittaa kohtuullisen palvelumaksun kattaaksemme oikaisun tekemisestä aiheutuvat kustannukset). Sinun on ilmoitettava meille luvattomasta tai virheellisestä maksutapahtumasta mahdollisimman pian ja viimeistään 13 kuukauden kuluttua veloituspäivästä. Mikäli et toimi näin, meitä ei mahdollisesti voida pitää vastuullisena.


14.8 Emme ole vastuussa, mikäli olet tunnistanut myyjän väärin maksutapahtuman perusteella. Pyrimme tällöin kohtuullisin keinoin perimään takaisin maksutapahtumaa koskevat varat.

15. Valitukset ja yhteydenotot
15.1 Mikäli haluat tehdä valituksen tai ottaa yhteyttä muihin näihin ehtoihin liittyvissä asioissa, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi, postiosoite: Paygoo AS / AB, Dronning Eufemias gate 16, 0191 OSLO.

Käyttämämme toimintatavat varmistavat, että valituksesi käsitellään oikeudenmukaisesti ja nopeasti. Jos et kuitenkaan ole tyytyväinen valituksesi lopputulokseen, voit kirjoittaa seuraavaan osoitteeseen: Financial Ombudsman Service at Exchange Tower, Harbour Exchange, London, E14 9SR. Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset maksuvälinettäsi tai tarjoamaamme palvelua koskevat valitukset 15 työpäivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta ja poikkeuksellisissa olosuhteissa 35 työpäivän kuluessa (ilmoitamme sinulle mikäli olosuhteet ovat poikkeukselliset).

16. Miten käytämme tietojasi
16.1 Saatamme etsiä tietoja sinusta luottoluokituslaitoksista ja petostentorjuntavirastoista. Nämä haut tehdään henkilöllisyyden tarkistamiseksi, mutta emme suorita tätä varten täydellistä luottokelpoisuuden tarkistusta. Saatamme käyttää automaattista päätöksentekojärjestelmää tarkistamaan hakemuksesi ja vahvistamaan henkilöllisyytesi.

16.1.1 Mikäli emme pysty tarkistamaan henkilöllisyyttäsi, voimme pyytää sinua toimittamaan asiakirjat, joiden avulla voimme vahvistaa henkilöllisyytesi ja osoitteesi.

16.2 Luottoluokituslaitokset voivat tarkistaa antamasi tiedot kaikista muista julkisista tai muista tietokannoista, joihin heillä on pääsy. Tarkistus tehdään rekisteröimättömänä kyselynä. Rekisteröimätön kysely on haku, joka tehdään, kun tarkoituksena ei ole lainata rahaa. Tämä ei vaikuta luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa. Kysely ei ole näkyvissä muille luotonantajille kuin sille, joka kyselyn tekee. Kysely sisällytetään luottotietoraporttiin, joten tiedät, että haku on tehty, mutta se ei vaikuta luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa.

16.3 Mikäli annat meille vääriä tai virheellisiä tietoja ja havaitsemme, että kyseessä on petos, teemme siitä ilmoituksen petosten torjuntaan erikoistuneisiin virastoihin. Viranomaisilla on pääsy näihin tietoihin ja he voivat käyttää niitä.


16.3.1 Petostentorjuntaan erikoistuneet virastot jakavat tietoja muiden organisaatioiden kanssa. Me ja muut organisaatiot voimme käyttää tietoja, jotka on rekisteröity ulkomaisten petosten torjuntaan erikoistuneiden virastojen järjestelmään.

16.3.2 Saadaksesi lisätietoja luottoluokituslaitoksista ja petosten torjuntaan erikoistuneista virastoista, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Sinulla on oikeus saada kyseinen tieto nähtäväksesi.


16.3.3 Sinulla on tiettyjä oikeuksia saada nähtäväksesi kopiot tiedoista, joita meillä sinusta on. Lähetä tietojasi koskeva tiedustelu osoitteeseen: hello@paygoo.fi. Voimme veloittaa tietojen toimittamisesta palvelumaksun.


16.4 Joitakin luottoluokituslaitosten ja petostentorjuntavirastojen tietoja luovutetaan meille ja muille organisaatioille esimerkiksi seuraaviin tarkoituksiin:


16.4.1 petosten ja rahanpesun estäminen tarkistamalla luotto-, luottoon liittyvät tai niihin rinnastettavat muut hakemukset, vakuutusten korvausvaatimukset, työhakemukset ja henkilöstötiedot sekä vahvistamaan henkilöllisyytesi.

16.4.2 Näiden virastojen hallussa olevia tietoja voidaan käyttää myös muihin tarkoituksiin, joihin annat erityisen luvan, tai erittäin rajoitetuissa olosuhteissa, kun laki sitä vaatii tai kun se on sallittua tietosuojalain 2018 / GDPR ehdoilla.

16.5 Kun olet tehnyt sopimuksen kanssamme, voimme käyttää seuraavaa tietoja sinusta:

16.5.1 tiedot, jotka annat meille tai meillä on jo hallussamme sinusta, mukaan lukien puhelinnumerot, joista soitat meille ja joita voimme tallentaa;


16.5.2 saamamme tiedot, kun päätämme hakemuksestasi tai sopimuksestasi, mukaan lukien tiedot, joita saamme, kun teemme nimelläsi hakuja luottoluokittajien sekä petoksentorjuntavirastojen järjestelmiin.

16.5.3 tiedot (mukaan lukien maksutapahtumia koskevat yksityiskohdat), jotka meillä voi olla hallussamme kaikista käyttämistäsi tileistä, joita ylläpidämme tai hallinnoimme.

16.5.4 tiedot, jotka saamme keneltä tahansa toimijalta, jolla on oikeus käsitellä ja luovuttaa sinua koskevia tietoja.

16.6 Käsittelemme, käytämme, hallinnoimme, jaamme ja tallennamme sinua koskevia tietoja, jotta voimme:

16.6.1 etsiä tietoja luottoluokituslaitoksilta sekä petoksentorjuntavirastoilta (mukaan lukien ulkomailla olevat tiedot) hallinnoidaksemme tiliäsi;


16.6.2 hallita tiliäsi ja käytäntöjäsi, sekä kaikkia sovelluksia, sopimuksia ja kirjeenvaihtoa, joita sinulla voi olla kanssamme;


16.6.3 toteuttaa, seurata ja analysoida liiketoimintaamme;

16.6.4 ota sinuun yhteyttä postitse, puhelimitse tai muulla tavalla muista tuotteista ja palveluista, jotka mielestämme kiinnostavat sinua - ellet kerro meille, että et halua vastaanottaa suoramarkkinointia;

16.6.5 torjua petoksia, rahanpesua, terrorismia sekä muita rikoksia, ja

16.6.6 noudattaa voimassaolevia lakeja ja määräyksiä kaikissa maissa

16.7 Saatamme luovuttaa tietojasi:


16.7.1 kenelle tahansa henkilölle, joka työskentelee meidän tai kumppaneidemme palveluksessa;

16.7.2 petoksentorjuntavirastoille;

16.7.3 kaikille organisaatioille, jotka tukevat tai ylläpitävät yhtä tai useampaa käyttämääsi tuotettamme;

16.7.4 mihin tahansa maksujärjestelmään, jonka nojalla myönnämme kortin;

16.7.5 erityisviranomaisille terrorismin havaitsemiseksi ja ehkäisemiseksi (mukaan lukien viranomaiset Yhdistyneen kuningaskunnan ulkopuolella), mikäli maksutapahtuma käsitellään maailmanlaajuisten maksujärjestelmien kautta;

16.7.6 kenelle tahansa, jolle siirrämme mitkä tahansa oikeutemme tai velvollisuutemme kanssasi tehdyn sopimuksen osalta, ja

16.7.7 kenelle tahansa, joille valtuutat meidät antamaan tietoja sinusta.

16.8 Edellä kuvattu tietojesi käsittely voi tarkoittaa, että tiedot lähetetään muihin ETA alueen ulkopuolisiin maihin, mukaan lukien Yhdysvallat. Tällaisissa tapauksissa olemme vastuussa siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti.

16.9 Säilytämme tietoja sinusta vain niin kauan kuin se on tarpeellista tai se on tarpeen oikeudellisten velvoitteidemme täyttämiseksi (yleensä enintään 5 vuotta lunastamisen tai sopimuksen irtisanomisen jälkeen).

17. Yhteenveto palvelumaksuista
Tässä taulukossa on yhteenveto tuotteen tärkeimmistä käyttöön liittyvistä ominaisuuksista sekä muista tiedoista. Ne eivät kuitenkaan korvaa tuotteen käyttöehtoja. Korttiin liittyvät rajoitukset sekä palveluhinnasto on eritelty alla olevassa taulukossa. Korttisi käyttöön liittyvät rajat riippuvat siitä, oletko täyttänyt henkilöllisyyden vahvistamiseen liittyvät vaatimukset sekä kortin käyttöön liittyvät maantieteelliset käyttömahdollisuudet.

Palveluhinnasto Summa
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) 4,90 EUR
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) 0,30 EUR per kpl
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) 1,50 EUR per kk
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) 12,50 EURK
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille 12,50 EUR
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille 1,50 EUR per siirto
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk käyttämättömyyden jälkeen) 5,00 EUR per kk
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) 0,50 EUR per haku
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) 4%
Kortin käyttöä koskevat rajat Summa
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti 150 EUR
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo 150 EUR
Kortilla maksettavan verkko-ostoksen enimmäissumma 50 EUR

18. Yhteydenotto hätätilanteessa

Saatamme joutua ottamaan sinuun yhteyttä kiireellisesti, jos epäilemme, että tililläsi on tapahtunut vilpillistä toimintaa (edellyttäen, että voimassaolevat lait ja määräykset eivät sitä kiellä). Tätä varten voimme (esimerkiksi) lähettää sinulle tekstiviestin sen sijaan, että soittaisimme tai lähettäisimme sinulle sähköpostia, mikäli mielestämme tämä on nopein tapa ottaa sinuun yhteyttä. Kun otamme sinuun yhteyttä, annamme sinulle myös tietoa ja ohjeita siitä, miten voit minimoida mahdolliset maksuvälineeseesi kohdistuvat riskit tietoturvauhan luonteesta riippuen. Käytämme yhteydenottoon samoja yhteystietoja, jotka olet jo antanut meille. Sinun tulee ilmoittaa meille välittömästi, mikäli henkilötietosi tai yhteystietosi muuttuvat.