
PIN-koodi lähetetään tekstiviestillä matkapuhelinnumeroon, jolla kortti on jo aktivoitu. PIN-koodin lähettäminen maksaa 0,60 EUR.
Tapahtumahistoria voidaan ladata ainoastaan, mikäli syötetty puhelinnumero on sama, jota käytettiin kortin aktivointiin.
Täydellinen lahja
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift on täydellinen lahjavaihtoehto kaikkiin tilanteisiin, kuten syntymäpäivät, merkkipäivät, erilaiset juhlat ja valmistujaiset. Se on myös hyvä vaihtoehto, kun haluat kiittää tai muistaa työntekijöitä, sidosryhmiä tai yhteistyökumppaneita.
Helppo hankkia
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift -lahjakortin voi ostaa valtakunnallisesti kattavasta jälleenmyyntiverkostostamme.
Lahjakorteille ladattavissa oleva arvo voi olla 20 – 150 EUR.
Helppo käyttää
Paygoo Prepaid MasterCard Gift korttia voi käyttää maksuvälineenä kaikissa myymälöissä ja online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCard luottokortin maksuvälineeksi.
Kortti on helppokäyttöinen noudattamalla seuraavia ohjeita:
1. Osta kortti: Voit ostaa kortteja jälleenmyyjiltämme.
2. Aktivoi kortti: Aktivoi kortti verkkosivuillamme tai tekstiviestillä – tarvitset vain eurooppalaisen matkapuhelinnumeron.
3. Käytä korttia: Voit käyttää korttia maksuvälineen myymälöissä tai online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCardin maksuvälineenä.
Palveluhinnasto | Summa |
---|---|
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) | 4,90 EUR |
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) | 0,30 EUR per kpl |
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) | 1,50 EUR per kk |
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) | 12,50 EURK |
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille | 12,50 EUR |
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille | 1,50 EUR per siirto |
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk käyttämättömyyden jälkeen) | 3,50 EUR per kk |
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) | 0,50 EUR per haku |
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) | 4% |
Kortin käyttöä koskevat rajat | Summa |
---|---|
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti | 150 EUR |
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo | 150 EUR |
1. Lahjakortti
1.1 Nämä ehdot koskevat kaikkia PAYGOO Mastercard ® Gift korttien
(‘Lahjakortti’) käyttäjiä. Käyttämällä korttia osoitat hyväksyväsi nämä
ehdot.
1.2 Lahjakortin markkinoija on Paygoo AB (co-brand partner) ja sen myöntäjä on
UAB PayrNet. Financial Conduct Authorityn on myöntänyt UAB PayrNetille luvan harjoittaa sähköisen rahan palvelutoimintaa (EMI) lisenssillä 900594 Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja (EMI) lisenssillä LB001994 Liettuassa.
1.3 Ostamasi Lahjakortin valuutta on EUR. Kaikki näiden käyttöehtojen
viittaukset valuuttaan koskevat sinua.
1.4 Ostotapahtuman jälkeen Lahjakortille ei enää voi syöttää lisää arvoa,
paitsi tilanteessa, jossa jälleenmyyjä hyvittää maksutapahtuman
Lahjakortille.
1.5 Lahjakortti on sähköinen rahatuote (e-money product) eikä se siten sellaisenaan kuulu UK:n Financial Services Compensation Schemen piiriin. Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että UAB PayrNet ajautuu maksukyvyttömäksi, varasi voivat muuttua arvottomiksi ja käyttökelvottomiksi, ja tämän seurauksena voit menettää rahasi.
1.6 Nämä käyttöehdot ovat saatavilla https://www.paygoo.fi sivustolla. Voit milloin tahansa pyytää kopion näistä käyttöehdoista niiden voimassaoloaikana.
2. Määritelmät
Näissä käyttöehdoissa seuraavilla sanoilla ja ilmaisuilla on seuraava
merkitys:
Pankkiautomaatti – tarkoittaa pankkiautomaattia tai muuta vastaavaa käteisnostot mahdollistavaa automaattia.
Pankkipäivä – tarkoittaa arkipäiviä maanantaista perjantaihin klo 9-17, pois lukien arkipyhät.
Lahjakortti – tarkoittaa ennakkoon maksettua Paygoo Mastercard Gift lahjakorttiasi (mukaan lukien korvaava kortti).
Korttijärjestelmä – Mastercard
Palvelumaksut – tarkoittaa erilaisia veloituksia, joita voidaan periä ostoista ja kortin käytöstä.
PIN – tarkoittaa henkilökohtaista tunnuslukua, toisin sanoen turvakoodia käytettäväksi kortin kanssa.
Kortin arvo – tarkoittaa enimmäisarvoa, jota kortilla voidaan kerrallaan säilyttää.
Myyjä – tarkoittaa kauppiasta, jakelijaa, jälleenmyyjää tai muuta vastaavaa tuote- tai palveluntarjoajaa, joka hyväksyy maksun kortilla, korttinumerolla, PIN-koodilla tai kortilla ja allekirjoituksella.
Yhteenveto – tarkoittaa osiota, johon on eritelty kortin käytöstä perittävät maksut sekä mahdolliset kortin käyttöön liittyvät rajat ja rajoitukset.
Maksuliikenneoperaattori – tarkoittaa myyjän korttimaksujen käsittelyyn käyttämää toimijaa.
Henkilöllisyyden vahvistaminen – tarkoittaa henkilöllisyyden sekä osoitetietojen vahvistamista käyttämällä sähköistä tunnistautumista tai käyttämällä henkilöllisyyden vahvistavaa dokumenttia.
Me / meitä / meidän – means UAB PayrNet or co-brand partners acting on our behalf;
Vuosi – 12 kuukauden jaksoa, joka alkaa sinä päivänä, kun kortti on myönnetty sinulle
Sinä / sinun
– tarkoittaa henkilöä / työntekijää, joka on vastaanottanut kortin ja on
valtuutettu käyttämään sitä tämän Sopimuksen ehtojen mukaisesti.
3. Lahjakortin ostaminen ja aktivointi
3.1 Ostettaessa suurin mahdollinen kortille ladattava summa on 150 EUR ja
sitä koskevat lausekkeet 3.3 sekä 3.3.1. Lahjakortin arvo aktivoituu
kassaan maksun yhteydessä ja kortille ladattu arvo on käytettävissä heti
oston jälkeen. Kortin käyttöönotto edellyttää kuitenkin erillistä
aktivointia. Aktivointi voidaan tehdä osoitteessa http://www.paygoo.fi tai
tekstiviestitse lähettämällä sana AKTIVOI numeroon +46769436009.
3.2 Mikäli Lahjakortti on ostettu Internetistä, suurin mahdollinen kortille
ladattava summa on 150 EUR ja sitä koskevat lausekkeet 3.3 ja 3.3.1.
Lahjakortin käyttö edellyttää aktivointia, jonka voi tehdä osoitteessa
www.paygoo.fi tai tekstiviestitse lähettämällä sanan AKTIVOI numeroon
+46769436009. Kortilla olevat varat ovat normaalisti käytettävissä heti
aktivoinnin jälkeen.
3.3 Korttia ei voi käyttää uudelleen. Kun kortille ladattu arvo on
käytetty, kortti tulee hävittää leikkaamalla se kahtia ja hävittämällä
syntynyt jäte asianmukaisesti.
3.3.1 Tallennamme aktivoinnin yhteydessä matkapuhelinnumerosi tunnistamista
varten.
4. Kortin käyttö
4.1 Lahjakortin ostaja voi käyttää kortin itse tai se voidaan antaa
lahjaksi toiselle henkilölle. Ennen käyttöönottoa, kortin käyttäjän tulee
allekirjoittaa Lahjakortti kortin kääntöpuolella olevaan,
allekirjoitukselle varattuun tilaan.
4.2 Lahjakortti on suunniteltu käytettäväksi ostopaikan alkuperämaan kaupoissa ja vähittäismyyntipaikoissa. Suomen osalta tämä tarkoittaa Suomea sekä Norjaa ja Ruotsia. Käyttääksesi korttia, esitä se maksuhetkellä. Voit käyttää sitä ostoksesi maksuun tai kaupan hyväksyessä, myös osamaksuun, jolloin jäljellä olevan maksettavan summan suorittamiseksi voit käyttää muita kaupan hyväksymiä maksuvälineitä. Vaihtoehtoisia maksutapoja ovat esimerkiksi käteinen, debit/credit-kortti.
4.2.2 Lahjakortille ei voida ladata lisää arvoa oston jälkeen.
4.3 Et voi maksaa ostoksia, joiden arvo ylittää Lahjakortilla olevan
saldon. Jokainen kortilla maksettu ostos vähentää kortilla olevaa saldoa.
Mikäli ostosten yhteenlaskettu arvo ylittää kortin jäljellä olevan arvon
tai muut voimassaolevat rajoitukset, maksutapahtuma voidaan hylätä.
4.4 Lahjakortti ei ole pankkitiliin liitetty debit-kortti, eikä se ole missään yhteydessä pankkitiliin. Se ei myöskään ole takuukortti, maksukortti tai luottokortti. Kortille ladatulle arvolle ei makseta korkoa.
4.4.1 Lahjakorttia ei saa käyttää:
4.4.2 säännöllisiin ennalta hyväksyttyihin maksuihin;
4.4.3 käteismaksutapahtumiin kuten käteisnostot, maksumääräykset,
matkasekit, valuutanvaihto tai mihinkään laittomaan tarkoitukseen.
4.5 Korttia ei voi käyttää tilanteissa, joissa myyjällä ei ole mahdollista
tarkistaa kortin saldoa sähköisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi tiettyjä
maksutapahtumia junassa, laivoilla tai lentomatkan aikana.
4.6 Voimme lopettaa, peruuttaa tai rajoittaa korttisi tai PIN-koodisi
käyttöä seuraavista syistä:
4.6.1 taataksemme sekä korttisi, että PIN-koodisi turvallisuuden
4.6.2 estääksemme mahdollisen kortin, sekä PIN-koodin luvattoman tai laittoman käytön. Mikäli on mahdollista, informoimme sinua ennen kyseisten toimenpiteiden alkamista sekä niihin johtaneista syistä. Mikäli emme voi ilmoittaa toimenpiteistä ennakkoon, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Ilmoitusvelvollisuutta ei sovelleta tilanteissa, joissa se vaarantaisi yleisen turvallisuuden tai olisi lainvastaista.
4.7 Emme vastaa kortilla ostettujen tuotteiden tai palveluiden laadusta,
turvallisuudesta, laillisuudesta tai muista niihin liittyvistä asioista.
Emme ole vastuussa, mikäli myyjä ei hyväksy Lahjakorttia.
4.8 Emme myy Lahjakorttia näiden ehtojen mukaisesti alle 13 vuotiaille.
5. Maksutapahtumat
5.1 Hyväksyt, että kaikenlainen kortin, korttinumeron tai PIN-koodin käyttö
merkitsee, että olet hyväksynyt maksutapahtuman.
5.1.2 Oletamme että olet hyväksynyt maksutapahtuman, mikäli kortin
magneettijuova on luettu jälleenmyyjän luona, tai mikäli olet vahvistanut
ostoksen allekirjoituksellasi, tai mikäli jälleenmyyjälle on muilla keinoin
annettu riittävät tiedot maksutapahtuman käsittelemiseksi.
5.2 Et voi perua maksutapahtumaa sen jälkeen, kun olet sen hyväksynyt ja se
on lähetetty meille tai mikäli olet antanut suostumuksesi myyjälle
katevarauksen tekemiseen.
5.3 Pidätämme oikeuden hylätä maksutapahtuma, mikäli puhelin- tai
tietokoneyhteys on varattu. Voimme hylätä maksutapahtuman jos:
5.3.1 maksutapahtuman loppusumma ylittää kortilla olevat varat, tai
5.3.2 mikäli maksutapahtuma ylittää kortin käyttöä koskevat rajoitukset,
tai
5.3.3 jos meillä on syytä uskoa, että näin toimimalla voimme taata korttisi
myöntäneen maksujärjestelmän sääntöjen ja ohjeiden noudattamisen, tai
5.3.4 mikäli meillä on syytä uskoa, että vallitseva lainsäädäntö ja hyvien
käytäntöjen mukaiset toimintatavat sitä vaativat
6. Valuuttamääräiset maksutapahtumat
6.1 Mikäli Lahjakorttia käytetään maksuvälineenä maksutapahtumaan muussa
kuin kortin omassa valuutassa, kortin käytöstä veloitetaan palvelumaksu.
6.2 Mikäli teet maksutapahtuman muussa kuin kortin omassa valuutassa,
muunnamme summan kohdevaluuttaan käyttämällä kyseessä olevan valuutan
markkinakurssia tai muuta kurssia, jonka hallitus voi asettaa. Veloitamme
valuuttamuunnoksesta palvelumaksun (provisio), katso Yhteenveto palvelumaksuista
6.3 Valuuttakurssit voivat vaihdella ja maksutapahtuman tekohetkellä
käytetty kurssi voi poiketa kurssista, jota käytämme vähentäessämme
korttisi saldosta maksutapahtumakustannukset sekä valuuttamuunnoksesta
aiheutuvan palvelumaksun. Vaihtokurssi koskee myös tätä palvelumaksua. Voit
tarkistaa edellä mainitun maksutapahtumassa käytetyn vaihtokurssin
online-tiliotteeltasi, johon on eritelty myös palvelumaksu.
7. Kortin saldon tarkistaminen
7.1 Tarkistaaksesi kortilla olevan saldon tai tekemäsi maksutapahtumat mene
osoitteeseen www.paygoo.fi tai käytä tekstiviestipalveluamme lähettämällä
sana SALDO (huomaa isot kirjaimet) numeroon +46769436009 (0,50
EUR/tekstiviesti). Voit myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme
osoitteeseen hello@paygoo.fi
8. Kun korttisi vanhenee
8.1 Kortin voimassaolon päättymisajankohta on painettu korttiin.
8.2 Voit lunastaa kortilla olevan saldon 6 vuotta viimeisen
voimassaolopäivän jälkeen kohdan 9 ehtojen mukaisesti. Mikäli kortilla on
saldoa vielä yli 6 vuotta viimeisen voimassaolopäivän jälkeen, sitä ei
palauteta.
8.3 Lahjakortilta ei peritä palvelumaksuja sen jälkeen, kun siihen ladatut varat on kokonaisuudessaan käytetty.
9. Lunastaminen
9.1 Voit pyytää kortilla olevien varojen lunastamista osittain tai kokonaan
lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Lunastaminen on
mahdollista tehdä 6 vuotta korttiin painetun voimassaoloajan päättymisen
jälkeen. Siirrämme varat nimiisi rekisteröidylle pankkitilille. Ennen kuin
siirrämme kortilla olevat varat, edellytämme, että lähetät kirjallisen
pyynnön kortilla olevien varojen lunastamisesta sekä todennat kortin
ostotapahtuman. Voimme lisäksi edellyttää, että todistat olevasi tilin
rekisteröity omistaja.
9.2 Seuraavissa tapauksissa lunastuksesta veloitetaan 12.50€ suuruinen
palvelumaksu, kun lunastat osan tai kaikki kortilla olevat varat:
9.2.1 kun pyydät varojen lunastusta ennen sopimuksen päättymistä;
9.2.2 jos e-rahan liikkeellelaskija päättää sopimuksen ennen sopimuksen
varsinaista päättymisajankohtaa; tai
9.2.3 jos pyydät lunastusta myöhemmin kuin yhden vuoden kuluttua sopimuksen
päättymisestä.
9.3 Sinua muistutetaan tästä maksusta ennen lunastusta. Huomaathan, että
pyytäessäsi yllä luetellun mukaisesti lunastusta tilanteessa, jossa
kortilla oleva saldo on yhtä suuri tai pienempi kuin lunastuksesta
perittävä palvelumaksu, tällöin lunastuksesta perittävän maksun katsotaan
vastaavan saldoasi, joka maksun perimisen myötä pienenee nollaan.
9.4 Sinulta ei veloiteta lunastusmaksua, jos:
9.4.1 lopetamme tämän sopimuksen, tai
9.4.2 lunastushakemus tapahtuu sopimuksen irtisanomisen yhteydessä tai enintään yhden vuoden kuluttua sopimuksen päättymisestä.
10. Vastuu
10.1 Lahjakorttiin tulee lisätä käyttäjän allekirjoitus välittömästi kortin
vastaanottamisen jälkeen. Sinun tulee huolehtia kortin turvallisesta
säilyttämisestä. Sinun tulee myös aina huolehtia siitä, että:
10.1.1 kukaan muu ei voi käyttää korttiasi;
10.1.2 et paljasta PIN koodiasi etkä kirjoita muistiin salasanaasi,
PIN-koodiasi tai mitään turvallisuuteen liittyviä tietoja, joita olet
meille antanut, ellet tee sitä tavalla, jolla ulkopuolisen on mahdotonta
tunnistaa näitä tietoja;
10.1.3 käytät korttia, kortin numeroa tai PIN koodia ainoastaan
maksutapahtuman suorittamiseen (tai sen yrittämiseen), ja
10.2 Jos korttisi katoaa tai varastetaan tai joku ulkopuolinen saa
tietoonsa kortin PIN-koodin tai muun kortin turvallisuuteen liittyvän
tiedon tai, jos epäilet että korttiasi, kortin koodia tai PIN-koodia
käytetään väärin, sinun tulee:
10.2.1 Soittaa meille viipymättä numeroon +358 (75) 3252401 (Kortin sulkupalvelu, avoinna 24h), jotta voimme sulkea ja estää korttisi sekä PIN-koodin käytön.
10.2.2 pyydettäessä, kirjoittaa meille 7 päivän kuluessa vahvistaaksesi,
että olet hävittänyt korttisi, tai se on varastettu tai epäilet sen
väärinkäyttöä. Sähköpostiosoite hello@paygoo.fi ja postiosoite Paygoo
AS, Dronning Eufemias Gate 16, 0191 OSLO, lisäksi sinun tulee:
10.2.3 lopettaa kortin, kortin koodin sekä PIN-koodin käyttö välittömästi.
Mikäli löydät korttisi sen jälkeen, kun olet ilmoittanut sen hävinneeksi,
varastetuksi tai väärinkäytetyksi, sinun tulee leikata kortti ja ilmoittaa
siitä meille mahdollisimman pian.
10.3 Mikäli korttisi tai mahdollinen korvaava kortti häviää tai varastetaan voit pyytää uutta korttia sen jälkeen, kun olet ilmoittanut siitä meille. Voit pyytää uutta korttia lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi Veloitamme uudesta kortista Yhteenveto palvelumaksuista- kohdassa ilmoitetun palvelumaksun.
10.4 Et ole vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä sellaisen henkilön toimesta, jolle et ole antanut lupaasi käyttää korttia etkä hävinneen, varastetun tai tuhotun kortin käytöstä, paitsi;
10.4.1 jos olet antanut toiselle henkilölle lupaa käyttää korttia, kortin
numeroa tai PIN-koodia, tai olet käsitellyt korttia huolimattomasti ja
kohdassa 10.1 mainittujen ehtojen vastaisesti. Tällaisessa tapauksessa
saatat olla vastuussa kaikesta kortin käytöstä, joka on tapahtunut ennen
kuin olet ilmoittanut siitä meille, näiden ehtojen mukaisesti; tai
10.4.2 jos olet toiminut vilpillisesti, jolloin olet lain sallimissa
rajoissa vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä
10.4.3 Vastuusi rajoittuu 40 euroon (40 EUR), mikäli kadonnutta tai varastettua korttia käytetään tai väärinkäyttö tapahtuu tilanteessa, jossa kortin käsittelijä ei ole suojannut korttisi tietoturvatietoja asianmukaisesti. Rajaa sovelletaan tapauskohtaisesti kunkin varkauden, katoamisen tai väärinkäytön osalta, ei maksutapahtumakohtaisesti.
10.5 Jos korttia on käytetty ilman lupaasi tai se on kadonnut, varastettu
tai jos epäilet, että korttiasi on käytetty väärin, voimme luovuttaa
viranomaisille mitä tahansa tietoja, joita pidämme asian selvittämisen
kannalta tärkeinä.
10.6 Emme ole vastuussa:
10.6.1 epänormaaleista tai arvaamattomista olosuhteista, jotka eivät ole hallinnassamme (esimerkiksi tietokonejärjestelmissä olevat virheet, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin meillä ei ole mahdollista vaikuttaa tai mahdolliset toimialaa koskevat lakot, jos se estää meitä tarjoamasta palvelua tavanomaiseen tapaan).
10.6.2 henkilöstä, joka kieltäytyy hyväksymästä korttia, kortin numeroa tai
PIN-koodia (tai viivästyttää sen hyväksymistä)
10.7 Maksutapahtumiin liittyvissä virheissä tai riita-asioissa voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.
11. Näiden ehtojen muuttaminen
11.1 Voimme muuttaa mitä tahansa ehtoja, mukaan lukien korttiin liittyvät
palvelumaksut, tai voimme ottaa käyttöön uusia ehtoja. Mikäli teemme
tällaisia muutoksia, ilmoitamme niistä sinulle kirjallisesti 2 kk ennen
niiden voimaan astumista sähköpostitse tai tekstiviestillä. Mikäli muutamme
näitä ehtoja, uudet ehdot ovat saatavilla osoitteessa www.paygoo.fi muutosten
voimaanastumispäivästä lukien.
11.2 Sinun katsotaan hyväksyneen muutokset näihin ehtoihin, ellet ilmoita meille vastustavasi uusia ehtoja ennen niiden voimaanastumispäivää.
11.3 Jos ilmoitat meille, että et hyväksy ehtoihin tulevia muutoksia
ilmoituksen vastaanottamisen ja ehdotetun muutosten voimaanastumispäivän
välillä, tämä sopimus päättyy heti, jollei kohdasta 9.4.2 muuta johdu.
Tällöin voit lunastaa korttisi kokonaissaldon ilmaiseksi.
12. Tämän sopimuksen päättäminen
12.1 Voimme irtisanoa tämän sopimuksen milloin tahansa. Ellei kyseessä ole
poikkeukselliset olosuhteet, ilmoitamme sinulle irtisanomisesta
kirjallisesti 2 kuukautta etukäteen.
12.2 jollei kohdasta 11. muuta johdu, voit irtisanoa tämän sopimuksen
lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.
12.3 Ellet lunasta koko saldoasi 6 vuoden kuluessa kortin voimassaolon
päättymispäivästä, tämä sopimus päättyy.
13. Yleistä
13.1 Kun teet tämän sopimuksen, suostut siihen, että voimme käyttää
tietojasi näiden ehtojen kohdan 16. Kuinka käytämme tietojasi
mukaisesti.
13.2 Voimme valvoa ja / tai tallentaa puheluita sinun ja meidän tai
palveluntarjoajien välillä.
13.3 Sinun on annettava meille sähköposti- ja postiosoite sekä
puhelinnumero sekä ilmoitettava meille kaikista niitä koskevista
muutoksista.
13.4 Voimme siirtää tämän sopimuksen mukaiset oikeutemme tai velvollisuutemme tai pyytää muita henkilöitä toteuttamaan tämän sopimuksen mukaiset oikeudet tai velvollisuudet. Sinä et voi siirtää mitään tämän sopimuksen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi.
13.5 Voimme viivyttää tämän sopimuksen mukaisten oikeuksien täytäntöönpanoa
menettämättä niitä.
13.6 Jos emme voi panna täytäntöön joitakin tämän sopimuksen kappaleissa
mainittuja ehtoja tai osittaisia ehtoja, sillä ei ole vaikutusta mihinkään
muuhun tässä sopimuksessa mainittuun ehtoon tai sen osaan.
13.7 Tätä sopimusta säätelee Englannin ja Walesin laki. Tämän sopimuksen
kieli on englanti, ja kaikki tämän sopimuksen nojalla annettavat
ilmoitukset ja tiedot tulee olla englanniksi.
14. Maksupalvelutiedot
14.1 Tätä ehtoa (14) sovelletaan vain, mikäli myyjän pankki sijaitsee
Euroopan talousalueella (ETA) ja suoritettavat maksutapahtumat suoritetaan
euroissa tai muussa ETA:n jäsenvaltion valuutassa.
14.2 Varmistamme, että tekemäsi maksutapahtuma välitetään myyjän pankille tai, että lunastuksen, maksutapahtumien viivästyneen suorittamisen tai peruutuksen jälkeen palautetut varat, hyvitetään pankillesi noudattaen seuraavia määräaikoja:
Maksutapahtumalaji |
Määräaika |
Maksutapahtuma suoritetaan muussa valuutassa kuin Euro (€) tai Englannin punta (£) tai maksutapahtuma, joka sisältää useamman kuin yhden valuutan |
Maksutapahtuman tai tilauksen vastaanottamispäivää seuraavan neljännen pankkipäivän loppuun mennessä |
Mikä tahansa muu maksutapahtuma |
Maksutapahtuma toimeksiannon vastaanottamispäivää seuraavan pankkipäivän loppuun mennessä |
Mikäli pystyt suorittamaan maksuja tililtäsi toiselle henkilölle ja maksu, jonka pyysit meitä tekemään ETA:n sisällä, saapuu myöhemmin kuin sen piti, voit pyytää meitä ottamaan yhteyttä vastaanottavaan pankkiin ja pyytämään heitä kohtelemaan sitä kuten se olisi tehty ajoissa.
14.3 Mikäli käytät korttiasi tai toimitat korttitiedot myyjälle maksutapahtuman tekemiseen ennen kuin tiedät summan, joka kortilta aiotaan veloittaa, sinulla voi olla oikeus pyytää hyvitystä, mikäli summa on odottamattoman suuri, edellyttäen että ilmoitat asiasta Paygoo AS:lle kahdeksan viikon kuluessa päivästä, jona tapahtuma on vähennetty saldostasi. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta palautukseen, mikäli me tai myyjä olemme kertoneet kyseisen maksutapahtuman summan vähintään neljä viikkoa ennen kuin maksutapahtuma on tarkoitus vähentää saldostasi ja olet hyväksynyt maksutapahtuman. Korttipohjaisissa maksutapahtumissa, joissa et tiedä maksutapahtuman tarkkaa summaa valtuuttaessasi tapahtuman, emme lukitse maksuvälineessäsi olevia varoja, ellet ilmoita tarkkaa maksutapahtumaan liittyvää lukittavaa summaa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi maksuja, joita suoritat hotelleissa tai polttoaineasemilla. Vapautamme kaikki lukitut varat ilman aiheetonta viivytystä, kun tiedämme maksutapahtuman tarkan summan ja välittömästi asiaankuuluvan maksumääräyksen vastaanottamisen jälkeen.
14.4 Saatuamme kohdassa 14.3 kuvatun hyvityspyynnön, voimme pyytää sinua antamaan meille riittävät maksutapahtumaa koskevat tiedot varmistaaksemme, että kohdassa 14.3 mainitut palautusta koskevat ehdot täyttyvät. Vastaanotettuamme sinulta kohdan 14.3 vaatimukset täyttävän hyvityspyynnön mahdollisine lisätietoineen, hyvitämme pyynnössä esitetyn summan 10 työpäivän kuluessa pyynnön vastaanottamisesta. Mikäli pyyntösi hylätään, ilmoitamme sinulle hylkäyksestä perusteluineen.
14.5 Olemme vastuussa maksutapahtuman oikeasta suorittamisesta, ellemme
pysty todistamaan, että myyjän pankki on vastaanottanut tapahtuman, jolloin
myyjän pankki on vastuussa myyjälle. Voit pyytää, että ryhdymme välittömiin
toimiin virheellisesti toteutetun tapahtuman jäljittämiseksi ja, että
ilmoitamme sinulle lopputuloksesta.
14.6 Kun myyjä käynnistää maksutapahtuman, myyjän pankki on vastuussa asiaankuuluvien tietojen oikeasta toimittamisesta meille. Mikäli myyjän pankki pystyy osoittamaan, ettei se ole vastuussa tapahtumasta, joka epäonnistui tai on suoritettu väärin, olemme vastuussa sinulle.
14.7 Mikäli olemme vastuussa virheellisestä maksutapahtumasta, joka on
vähennetty saldostasi, korjaamme virheen. Mikäli olemme vastuussa siitä,
että saldostasi on vähennetty maksutapahtuma, jota et ole valtuuttanut,
palautamme maksutapahtumaa vastaavan summan saldollesi ja käsittelemme
tapahtumaa ikään kuin sitä ei olisi koskaan tapahtunut (voimme tällöin
veloittaa kohtuullisen palvelumaksun kattaaksemme oikaisun tekemisestä
aiheutuvat kustannukset). Sinun on ilmoitettava meille luvattomasta tai
virheellisestä maksutapahtumasta mahdollisimman pian ja viimeistään 13
kuukauden kuluttua veloituspäivästä. Mikäli et toimi näin, meitä ei
mahdollisesti voida pitää vastuullisena.
14.8 Emme ole vastuussa, mikäli olet tunnistanut myyjän väärin
maksutapahtuman perusteella. Pyrimme tällöin kohtuullisin keinoin perimään
takaisin maksutapahtumaa koskevat varat.
15. Valitukset ja yhteydenotot
15.1 Mikäli haluat tehdä valituksen tai ottaa yhteyttä muihin näihin
ehtoihin liittyvissä asioissa, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi, postiosoite: Paygoo
AS / AB, Dronning Eufemias gate 16, 0191 OSLO.
Käyttämämme toimintatavat varmistavat, että valituksesi käsitellään oikeudenmukaisesti ja nopeasti. Jos et kuitenkaan ole tyytyväinen valituksesi lopputulokseen, voit kirjoittaa seuraavaan osoitteeseen: Financial Ombudsman Service at Exchange Tower, Harbour Exchange, London, E14 9SR. Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset maksuvälinettäsi tai tarjoamaamme palvelua koskevat valitukset 15 työpäivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta ja poikkeuksellisissa olosuhteissa 35 työpäivän kuluessa (ilmoitamme sinulle mikäli olosuhteet ovat poikkeukselliset).
16. Miten käytämme tietojasi
16.1 Saatamme etsiä tietoja sinusta luottoluokituslaitoksista ja
petostentorjuntavirastoista. Nämä haut tehdään henkilöllisyyden
tarkistamiseksi, mutta emme suorita tätä varten täydellistä
luottokelpoisuuden tarkistusta. Saatamme käyttää automaattista
päätöksentekojärjestelmää tarkistamaan hakemuksesi ja vahvistamaan
henkilöllisyytesi.
16.1.1 Mikäli emme pysty tarkistamaan henkilöllisyyttäsi, voimme pyytää sinua toimittamaan asiakirjat, joiden avulla voimme vahvistaa henkilöllisyytesi ja osoitteesi.
16.2 Luottoluokituslaitokset voivat tarkistaa antamasi tiedot kaikista
muista julkisista tai muista tietokannoista, joihin heillä on pääsy.
Tarkistus tehdään rekisteröimättömänä kyselynä. Rekisteröimätön kysely on
haku, joka tehdään, kun tarkoituksena ei ole lainata rahaa. Tämä ei vaikuta
luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa. Kysely ei ole näkyvissä
muille luotonantajille kuin sille, joka kyselyn tekee. Kysely sisällytetään
luottotietoraporttiin, joten tiedät, että haku on tehty, mutta se ei
vaikuta luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa.
16.3 Mikäli annat meille vääriä tai virheellisiä tietoja ja havaitsemme, että kyseessä on petos, teemme siitä ilmoituksen petosten torjuntaan erikoistuneisiin virastoihin. Viranomaisilla on pääsy näihin tietoihin ja he voivat käyttää niitä.
16.3.1 Petostentorjuntaan erikoistuneet virastot jakavat tietoja muiden
organisaatioiden kanssa. Me ja muut organisaatiot voimme käyttää tietoja,
jotka on rekisteröity ulkomaisten petosten torjuntaan erikoistuneiden
virastojen järjestelmään.
16.3.2 Saadaksesi lisätietoja luottoluokituslaitoksista ja petosten torjuntaan erikoistuneista virastoista, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Sinulla on oikeus saada kyseinen tieto nähtäväksesi.
16.3.3 Sinulla on tiettyjä oikeuksia saada nähtäväksesi kopiot tiedoista,
joita meillä sinusta on. Lähetä tietojasi koskeva tiedustelu osoitteeseen:
hello@paygoo.fi. Voimme veloittaa tietojen toimittamisesta palvelumaksun.
16.4 Joitakin luottoluokituslaitosten ja petostentorjuntavirastojen tietoja
luovutetaan meille ja muille organisaatioille esimerkiksi seuraaviin
tarkoituksiin:
16.4.1 petosten ja rahanpesun estäminen tarkistamalla luotto-, luottoon
liittyvät tai niihin rinnastettavat muut hakemukset, vakuutusten
korvausvaatimukset, työhakemukset ja henkilöstötiedot sekä vahvistamaan
henkilöllisyytesi.
16.4.2 Näiden virastojen hallussa olevia tietoja voidaan käyttää myös muihin tarkoituksiin, joihin annat erityisen luvan, tai erittäin rajoitetuissa olosuhteissa, kun laki sitä vaatii tai kun se on sallittua tietosuojalain 2018 / GDPR ehdoilla.
16.5 Kun olet tehnyt sopimuksen kanssamme, voimme käyttää seuraavaa tietoja
sinusta:
16.5.1 tiedot, jotka annat meille tai meillä on jo hallussamme sinusta, mukaan lukien puhelinnumerot, joista soitat meille ja joita voimme tallentaa;
16.5.2 saamamme tiedot, kun päätämme hakemuksestasi tai sopimuksestasi,
mukaan lukien tiedot, joita saamme, kun teemme nimelläsi hakuja
luottoluokittajien sekä petoksentorjuntavirastojen järjestelmiin.
16.5.3 tiedot (mukaan lukien maksutapahtumia koskevat yksityiskohdat),
jotka meillä voi olla hallussamme kaikista käyttämistäsi tileistä, joita
ylläpidämme tai hallinnoimme.
16.5.4 tiedot, jotka saamme keneltä tahansa toimijalta, jolla on oikeus
käsitellä ja luovuttaa sinua koskevia tietoja.
16.6 Käsittelemme, käytämme, hallinnoimme, jaamme ja tallennamme sinua
koskevia tietoja, jotta voimme:
16.6.1 etsiä tietoja luottoluokituslaitoksilta sekä petoksentorjuntavirastoilta (mukaan lukien ulkomailla olevat tiedot) hallinnoidaksemme tiliäsi;
16.6.2 hallita tiliäsi ja käytäntöjäsi, sekä kaikkia sovelluksia,
sopimuksia ja kirjeenvaihtoa, joita sinulla voi olla kanssamme;
16.6.3 toteuttaa, seurata ja analysoida liiketoimintaamme;
16.6.4 ota sinuun yhteyttä postitse, puhelimitse tai muulla tavalla muista
tuotteista ja palveluista, jotka mielestämme kiinnostavat sinua - ellet
kerro meille, että et halua vastaanottaa suoramarkkinointia;
16.6.5 torjua petoksia, rahanpesua, terrorismia sekä muita rikoksia, ja
16.6.6 noudattaa voimassaolevia lakeja ja määräyksiä kaikissa maissa
16.7 Saatamme luovuttaa tietojasi:
16.7.1 kenelle tahansa henkilölle, joka työskentelee meidän tai
kumppaneidemme palveluksessa;
16.7.2 petoksentorjuntavirastoille;
16.7.3 kaikille organisaatioille, jotka tukevat tai ylläpitävät yhtä tai
useampaa käyttämääsi tuotettamme;
16.7.4 mihin tahansa maksujärjestelmään, jonka nojalla myönnämme kortin;
16.7.5 erityisviranomaisille terrorismin havaitsemiseksi ja ehkäisemiseksi (mukaan lukien viranomaiset Yhdistyneen kuningaskunnan ulkopuolella), mikäli maksutapahtuma käsitellään maailmanlaajuisten maksujärjestelmien kautta;
16.7.6 kenelle tahansa, jolle siirrämme mitkä tahansa oikeutemme tai
velvollisuutemme kanssasi tehdyn sopimuksen osalta, ja
16.7.7 kenelle tahansa, joille valtuutat meidät antamaan tietoja sinusta.
16.8 Edellä kuvattu tietojesi käsittely voi tarkoittaa, että tiedot
lähetetään muihin ETA alueen ulkopuolisiin maihin, mukaan lukien
Yhdysvallat. Tällaisissa tapauksissa olemme vastuussa siitä, että tietojasi
käsitellään luottamuksellisesti.
16.9 Säilytämme tietoja sinusta vain niin kauan kuin se on tarpeellista tai se on tarpeen oikeudellisten velvoitteidemme täyttämiseksi (yleensä enintään 5 vuotta lunastamisen tai sopimuksen irtisanomisen jälkeen).
17. Yhteenveto palvelumaksuista
Tässä taulukossa on yhteenveto tuotteen tärkeimmistä käyttöön liittyvistä
ominaisuuksista sekä muista tiedoista. Ne eivät kuitenkaan korvaa tuotteen
käyttöehtoja. Korttiin liittyvät rajoitukset sekä palveluhinnasto on
eritelty alla olevassa taulukossa. Korttisi käyttöön liittyvät rajat
riippuvat siitä, oletko täyttänyt henkilöllisyyden vahvistamiseen liittyvät
vaatimukset sekä kortin käyttöön liittyvät maantieteelliset
käyttömahdollisuudet.
Palveluhinnasto | Summa |
---|---|
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) | 4,90 EUR |
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) | 0,30 EUR per kpl |
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) | 1,50 EUR per kk |
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) | 12,50 EURK |
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille | 12,50 EUR |
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille | 1,50 EUR per siirto |
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk käyttämättömyyden jälkeen) | 3,50 EUR per kk |
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) | 0,50 EUR per haku |
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) | 4% |
Kortin käyttöä koskevat rajat | Summa |
---|---|
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti | 150 EUR |
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo | 150 EUR |
18. Yhteydenotto hätätilanteessa
Saatamme joutua ottamaan sinuun yhteyttä kiireellisesti, jos epäilemme,
että tililläsi on tapahtunut vilpillistä toimintaa (edellyttäen, että
voimassaolevat lait ja määräykset eivät sitä kiellä). Tätä varten voimme
(esimerkiksi) lähettää sinulle tekstiviestin sen sijaan, että soittaisimme
tai lähettäisimme sinulle sähköpostia, mikäli mielestämme tämä on nopein
tapa ottaa sinuun yhteyttä. Kun otamme sinuun yhteyttä, annamme sinulle
myös tietoa ja ohjeita siitä, miten voit minimoida mahdolliset
maksuvälineeseesi kohdistuvat riskit tietoturvauhan luonteesta riippuen.
Käytämme yhteydenottoon samoja yhteystietoja, jotka olet jo antanut meille.
Sinun tulee ilmoittaa meille välittömästi, mikäli henkilötietosi tai
yhteystietosi muuttuvat.