Paygoo Prepaid MasterCard® Gift – Suosittu lahjakortti
Aktivoi kortti täällä
Aktivoinnin jälkeen korttisi PIN-koodi lähetetään tekstiviestinä ilmoittamaasi numeroon.
JatkaNouda PIN-koodi täältä
PIN-koodi lähetetään tekstiviestillä matkapuhelinnumeroon, jolla kortti on jo aktivoitu.
JatkaTarkista saldo täältä
JatkaHae tapahtumahistoria
JatkaTietoa Paygoo Prepaid MasterCard® Gift -kortista
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift er den perfekte gaven for enhver anledning, enten det er en fødselsdag, bryllup..
Lue LisääTäydellinen lahja
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift on täydellinen lahjavaihtoehto kaikkiin tilanteisiin, kuten syntymäpäivät, merkkipäivät, erilaiset juhlat ja valmistujaiset. Se on myös hyvä vaihtoehto, kun haluat kiittää tai muistaa työntekijöitä, sidosryhmiä tai yhteistyökumppaneita.
Helppo hankkia
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift -lahjakortin voi ostaa valtakunnallisesti kattavasta jälleenmyyntiverkostostamme. Lahjakorteille ladattavissa oleva arvo voi olla 20 – 150 EUR.
Helppo käyttää
Paygoo Prepaid MasterCard Gift korttia voi käyttää maksuvälineenä kaikissa myymälöissä ja online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCard luottokortin maksuvälineeksi.
Kortti on helppokäyttöinen noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Osta kortti: Voit ostaa kortteja jälleenmyyjiltämme.
- Aktivoi kortti: Aktivoi kortti verkkosivuillamme tai tekstiviestillä – tarvitset vain eurooppalaisen matkapuhelinnumeron.
- Käytä korttia: Voit käyttää korttia maksuvälineen myymälöissä tai online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCardin maksuvälineenä.
Maksut ja rajat
Lue LisääPalveluhinnasto | Summa |
---|---|
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) | 6,95 EUR |
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) | 0,35 EUR per kpl |
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) | 1,60 EUR per kk |
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) | 19,50 EUR |
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille | 15,00 EUR |
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille | 1,60 EUR per siirto |
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk) | 5,00 EUR per kk |
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) | 0,60 EUR per haku |
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) | 4% (+ Tapahtumamaksu 0,35 EUR) |
Kortin käyttöä koskevat rajat | Summa |
---|---|
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti | 150 EUR |
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo | 150 EUR |
Käyttöehdot
Lue LisääNämä käyttöehdot (ehdot) koskevat ennakkoon maksettua ei-uudelleenladattavissa olevaa Paygoo-lahjakorttia (lahjakortti) ja sen käyttöä. Lue ne huolellisesti. Näissä käyttöehdoissa "sinä", "sinun" tarkoittaa lahjakortin haltijaa ("kortinhaltijaa") ja lahjakortin valtuutettua käyttäjää. "Me", "meitä" tai "meidän" tarkoittaa EML Money DAC- tai EML Payments AB -yritystä, joka toimii sen puolesta. Korttia mainostaa Paygoo AB ("Paygoo”), ja sen myöntää sen myöntäjä. "Verkkosivusto" tarkoittaa ohjelman verkkosivustoa osoitteessa www.Paygoo.fi.
1. Lahjakorttisi
Lahjakorttisi ei ole luottokortti, eikä se liity millään tavalla pankkitiliisi. Et ansaitse korkoa lahjakortillesi ladatuille varoille.
Lahjakorttisi myönnetään Mastercard® International Incorporatedin lisenssin nojalla. Hyväksyt nämä käyttöehdot lahjakorttia käyttämällä.
2. Lahjakorttisi latausrajat
Lahjakorttisi maksimilataussumma on 150 EUR.
Rajat | |
---|---|
Maks. lataus/saldo | 150 EUR |
Min. lataus/saldo | 20 EUR |
3. Lahjakortin käyttö
Voit käyttää lahjakorttia missä tahansa myymälässä, joka hyväksyy Mastercard prepaid -kortit myymälässä tehtäviin ostoksiin.
Ennen lahjakortin käyttöä vastuullasi on varmistaa, että kortille on ladattu riittävästi varoja ostoksen kattamiseksi. Et voi käyttää lahjakorttia sen viimeisen voimassaolopäivän jälkeen.
Vähennämme ostotapahtumiesi arvon lahjakorttisi saldosta heti ostoksen jälkeen ja vähennämme saldosta myös sovellettavissa olevat maksut heti niiden eräännyttyä; katso sovellettavissa olevien maksujen tiedot alta maksuja koskevasta kohdasta. Vaikka kortinhaltija saa käyttää lahjakorttia, lahjakortti pysyy aina omaisuutenamme.
Petosten estämiseksi lahjakorttisi käytöstä voidaan tehdä kyselyitä, ja saatamme estää sen käytön jatkamisen joko kokonaan tai vain tietyillä alueilla tai tietyissä myymälöissä. Voit ottaa tällaisissa olosuhteissa yhteyttä asiakaspalveluun.
Saatamme pyytää sinua lopettamaan kortin käytön, palauttamaan sen meille tai tuhoamaan sen. Voimme milloin tahansa lakkauttaa lahjakortin, rajoittaa sen käyttöä tai peruuttaa sen tai kieltäytyä myöntämästä tai vaihtamasta lahjakorttia mistä tahansa seuraavista syistä:
- Olemme huolissamme tilisi tai sinulle myöntämiemme lahjakorttien tietoturvasta,
- Epäilemme, että tiliäsi käytetään luvattomalla tai vilpillisellä tavalla, tai
- Joudumme tekemään niin sovellettavissa olevan lain noudattamiseksi.
Jos teemme sen, ilmoitamme sinulle siitä mahdollisimman pian tai kun meillä on lupa tehdä se. Kuten muidenkin maksukorttien kohdalla, emme voi taata, että vähittäiskauppias hyväksyy lahjakorttisi. Voimme myös kieltäytyä ostoksen maksamisesta:
- Jos olemme huolissamme lahjakorttisi turvallisuudesta tai epäilemme tiliäsi käytettävän luvattomalla tai vilpillisellä tavalla,
- Jos lahjakortille ei ole ladattu riittävästi varoja maksuhetkellä ostoksen summan ja sovellettavissa olevien maksujen kattamiseksi,
- Jos meillä on kohtuullisia perusteita olettaa, että rikot näitä ehtoja,
- Jos uskomme, että tapahtuma on mahdollisesti epäilyttävä tai laiton (jos esimerkiksi uskomme, että tapahtuma suoritetaan vilpillisesti) tai
- Virheiden, vikojen (joko mekaanisten tai muiden) tai tapahtumia käsittelevien myyjien, maksunkäsittelijöiden tai maksusuunnitelmien hylkäävien päätösten vuoksi.
Jos kieltäydymme valtuuttamasta tapahtumaa, ilmoitamme sinulle välittömästi syyn, jos toteutettavissa, paitsi jos on lainvastaista tehdä niin. Sinulla on oikeus korjata hallussamme olevia tietoja ja niitä, joiden takia olemme saattaneet hylätä tapahtuman ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.
4. Tapahtumien valtuuttaminen
Tietyn lahjakortin ominaisuuksista riippuen ostotapahtuman valtuutus voi sisältää minkä tahansa yksittäisen tapahtuman valtuutuksen tai tulevien tapahtumien tietyn tai määrittämättömän summan ennakkovaltuutuksen.
Lahjakorttitapahtuma katsotaan valtuutetuksi, kun valtuutat tapahtuman myyntipisteessä noudattaen myyjän tai vähittäiskauppiaan ohjeita. Siihen saattaa sisältyä:
- Olemme huolissamme tilisi tai sinulle myöntämiemme lahjakorttien tietoturvasta,
- Epäilemme, että tiliäsi käytetään luvattomalla tai vilpillisellä tavalla, tai
- Joudumme tekemään niin sovellettavissa olevan lain noudattamiseksi.
Et saa kumota (tai peruuttaa) tapahtuman valtuutusta sen jälkeen, kun myyjä on vastaanottanut maksun.
Maksamme vähittäiskauppiaan tai myyjän pyytämät varat valtuuttamasi tapahtuman kattamiseksi kolmen (3) päivän kuluessa pyynnön vastaanottamisesta. Tapahtuma vastaanotetaan silloin, kun vastaanotamme tapahtumapyynnön myyjän pankilta.
5. Lahjakorttisi voimassaolon päättyminen, keskeyttäminen ja peruuttaminen
Lahjakortti erääntyy lahjakortissa näkyvän voimassaoloajan mukaan (viimeinen voimassaolopäivä). Et voi käyttää lahjakorttia viimeisen voimassaolopäivän jälkeen, mutta voit saada käyttämättömät varat näiden käyttöehtojen kohdassa 6 eritellyn lunastusmenettelyn kautta.
Saatamme myös peruuttaa nämä ehdot tai lakkauttaa lahjakorttisi tai tilin välittömästi, jos uskomme, että käytät lahjakorttia tahallasi petoksen tekemiseen tai muihin laittomiin tarkoituksiin. Jos teemme sen, ilmoitamme sinulle siitä heti, kun meillä on lupa tehdä se. Jos peruutamme lahjakorttisi, sinun täytyy kertoa meille, mitä haluat meidän tekevän käyttämättömille varoille kolmen (3) kuukauden sisällä päivämäärästä, jolloin ilmoitamme lahjakorttisi peruuttamisesta. Jos lahjakorttisi peruutetaan, suljemme lahjakorttisi välittömästi, jotta sitä ei voi käyttää. Sinulla ei ole oikeutta sellaisten rahojen takaisinmaksuun, jotka olet jo käyttänyt valtuutettuihin tapahtumiin tai vireillä oleviin tapahtumiin tai lahjakortin käytöstä aiheutuviin maksuihin ennen lahjakortin peruuttamista tai voimassaoloajan päättymistä.
Voit peruuttaa lahjakortin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Jos peruutat lahjakorttisi, kun kaikki tapahtumat ja maksut on vähennetty siitä, järjestämme käyttämättömien varojen palautuksen sinulle; katso lisätietoa kohdasta 10. Lunastusmaksu saatetaan veloittaa (katso alta kohta Maksut).
6. Vaihto ja lunastus viimeisen voimassaolopäivän aikana ja jälkeen ja palautusmaksu
Lahjakortilla oleva saldo voidaan lunastaa milloin tahansa. Kortinhaltijan täytyy ottaa sitä varten yhteyttä asiakaspalveluun, esittää täydet henkilötiedot ja täyttää asiakaspalvelun tai myöntäjän antama lunastuslomake. Ensimmäisten kahdentoista (12) kuukauden aikana viimeisestä voimassaolopäivästä lukien lahjakortilla jäljellä olevien varojen lunastus on maksutonta. Jos kortinhaltija kuitenkin pyytää lunastusta lahjakortin ollessa aktiivinen eli ennen viimeistä voimassaolopäivää tai yli kahdentoista (12) kuukauden jälkeen viimeisestä voimassaolopäivästä lukien, kortinhaltijalle palautettavasta summasta vähennetään 15 EUR lunastusmaksu. Lunastus maksetaan vain kortinhaltijalle tilisiirtona tämän palautuslomakkeessa antamalle pankkitilille. Lunastuspyynnön käsittely voi kestää kolmekymmentä (30) päivää, joskin pyrimme käsittelemään pyynnön mahdollisimman pian.
7. Lahjakortin turvallinen säilytys
Käsittele lahjakorttiasi kuin käteistä. Jos se häviää tai varastetaan, saatat menettää osan tai kaikki lahjakortilla olevat rahat, samalla tavalla kuin hävittäisit lompakossasi tai kukkarossasi olevan käteisen. Sen vuoksi lahjakortti täytyy pitää turvassa, eikä sitä saa antaa kenenkään muun käyttöön.
Suosittelemme, että tarkistat säännöllisesti lahjakortilla olevan saldon netissä verkkosivustolta.
8. Kadonnut tai varastettu lahjakortti ja luvattomat tai virheelliset maksut
Sinun täytyy ilmoittaa asiakaspalveluun viipymättä, jos tiedät tai epäilet lahjakortin kadonneen tai olevan varastetun tai jos uskot jonkin tapahtuman olevan virheellisesti suoritettu.
Hyvitämme virheellisesti suoritetun tapahtuman välittömästi, paitsi jos meillä on syytä uskoa, että syynä on näiden ehtojen rikkominen, laiminlyönti tai jos meillä on perusteltuja syitä epäillä vilpillistä toimintaa. Jos syynä on kadonnut tai varastettu lahjakortti, menetys on yhteensä enintään 50 EUR.
Jos tutkimukset kuitenkin osoittavat, että olet valtuuttanut kiistanalaisen tapahtuman tai olet toiminnut vilpillisesti tai laiminlyövästi (et esimerkiksi ole pitänyt lahjakorttia turvassa), saatat joutua vastaamaan lahjakortin käyttöön liittyvistä omista tai meille syntyvistä menetyksistä.
9. Vastuuvelvollisuutemme
Emme ole vastuussa menetyksistä, jotka johtuvat seuraavista syistä:
- Mikä tahansa syy, joka johtuu epänormaaleista tai odottamattomista olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa ja joiden seurauksia ei voi välttää kaikista vastatoimenpiteistä huolimatta tai
- Vähittäiskauppias kieltäytyy hyväksymästä lahjakorttiasi (paitsi jos syy siihen on meidän törkeä huolimattomuutemme tai tahallisuutemme) tai
- Noudatamme oikeudellisia ja sääntelyllisiä vaatimuksia tai
- Tietojen häviäminen tai korruptoituminen, paitsi jos syynä on törkeä huolimattomuutemme tai tahallinen laiminlyöntimme.
10. Oikeutesi varojen palautukseen ja ostotapahtumien hyvitykseen lahjakortilla
Sinulla on oikeus lunastaa lahjakortilla olevat varasi milloin tahansa kokonaan tai osittain tämän dokumentin kohdassa 6 kuvaillun menettelyn mukaisesti. Kohta 13 sisältää yhteenvedon sovellettavissa olevista maksuista, kuten lunastusmaksuista.
11. Ostotapahtumien hyvittäminen
Sinulla saattaa olla oikeus vaatia palautusta tapahtumista, joissa:
- Tapahtumat eivät olleet valtuutettuja näiden ehtojen mukaisesti,
- Olemme vastuussa tapahtumasta, joka on suoritettu väärin, ja olet ilmoittanut meille siitä yllä olevan kohdan 8 mukaisesti,
- Ennalta valtuutettu tapahtuma, mikäli sovellettavissa, ei määritellyt tarkkaa summaa sen valtuutuksen ajankohtana ja toimittajan laskuttama summa on suurempi kuin jota olisit kohtuudella odottanut ottaen huomioon lahjakortin normaalit kulutusmallit tai tapahtuman olosuhteet.
Yllä mainituissa olosuhteissa tehtyä palautuspyyntöä ei hyväksytä, jos tapahtuman summa on ilmoitettu sinulle vähintään neljä (4) viikkoa ennen tapahtuman päivämäärää tai jos pyyntö tehdään yli kahdeksan (8) viikon kuluttua summan veloittamisesta tililtäsi.
Järjestämme sähköisen siirron antamallesi pankkitilille. Jotta voimme kuitenkin noudattaa lakisääteisiä velvoitteitamme, saatamme pyytää sinua antamaan meille tiettyjä tietoja ennen kuin voimme käsitellä palautuspyynnön.
12. Näiden ehtojen muutokset
Voimme muuttaa näitä käyttöehtoja milloin tahansa ilmoittamalla sinulle siitä verkkosivustolla vähintään kaksi (2) kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa. Näiden ehtojen uusin versio on aina saatavilla verkkosivustolla. Muutos tulee automaattisesti voimaan, ja sinun oletetaan hyväksyvän ilmoitetun muutoksen, ellet ilmoita meille, ettet hyväksy muutosta. Siinä tilanteessa käsittelemme sen ilmoituksena, että haluat päättää sopimuksen välittömästi, ja tällöin hyvitämme lahjakortillasi olevan saldon edellä olevan kohdan 11 mukaisesti eikä sinulta veloiteta palautusmaksua.
13. Maksut
Emme veloita maksua, kun tarkastat saldosi ja tapahtumasi netissä. Seuraavat maksut kuitenkin pätevät:
Maksun tyyppi | Maksusumma EUR |
---|---|
Korttimaksu | 6,95 EUR |
Tapahtumamaksu | 0,35* EUR |
Kuukausimaksu (alkaa 6 kuukauden kuluttua kortin ostamisesta) | 1,60 EUR |
Kortti ei-aktiivinen -maksu (alkaa, kun korttia ei ole käytetty 12 kuukauteen) | 5,00 EUR |
Vaihtokorttimaksu | 19,50 EUR |
Lunastusmaksu | 15,00 EUR |
Palvelumaksu (tekstiviesti, PIN, saldo, tapahtumat | 0,60 EUR |
Palvelumaksu ostoista vieraalla valuutalla | 4% (+ tapahtumamaksu 0,35) |
Siirtomaksu | 1,60 EUR |
*Kahta ensimmäistä tapahtumamaksua ei veloiteta
14. Riita-asiat vähittäiskauppiaiden kanssa
Jos sinulla on riitoja lahjakortilla tekemistäsi ostoksista, sinun tulee ratkaista ne myyjän tai sen henkilön kanssa, jolta olet ostanut tuotteet tai palvelut. Emme ole vastuussa lahjakortilla ostettujen tuotteiden tai palveluiden laadusta, turvallisuudesta, laillisuudesta tai mistään muusta seikasta. Muista, että kun olet käyttänyt lahjakorttia ostokseen, emme voi pysäyttää tapahtumaa.
15. Asiakaspalvelu
Jos sinulla on korttiasi koskevaa kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa hello@paygoo.fi;
16. Reklamaatiot
Jos et ole tyytyväinen korttiisi tai sen hallintatapaan, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa hello@paygoo.fi.
Jos reklamaatiotasi ei käsitellä tyydyttävällä tavalla, ota yhteyttä EML:ään sähköpostitse osoitteessa cardsupport@emlpayments.com.
Jos olet yhä tyytymätön, voi myös ottaa yhteyttä ja tuoda esiin ongelmia Financial Services and Pensions Ombudsman -asiamiehelle, jonka osoite on 3rd Floor, Lincoln House, Lincoln Place, Dublin 2, D02 VH29.
Puhelin: +353 (0)1 567 7000 ja s-posti: info@fspo.ie tai tekemällä reklamaation sen verkkojärjestelmässä.
17. Korvaus
Lahjakortti on sähköinen rahatuote (e-raha), ja vaikka se on Irlannin keskuspankin sääntelemä, lahjakorttiin liittyvien menetysten kattamiseen ei sovelleta mitään korvausohjelmaa.
18. Siirtäminen
Voimme siirtää näiden käyttöehtojen hyödyt ja haitat muulle yritykselle milloin tahansa ilmoittamalla sinulle siitä kaksi (2) kuukautta sitä ennen. Jos teemme niin, se ei vaikuta oikeuksiisi.
19. Erotettavuus
Jos jotain osaa näistä ehdoista pidetään jostain syystä laittomana, kelpaamattomana tai täytäntöönpanokelvottomana - (i) kyseistä osaa on soviteltava tarvittavissa määrin sen toiminnan säilyttämiseksi, ja jos sitä ei voi sovitella, se on erotettava, ja (ii) se ei saa vaikuttaa muiden ehtojen laillisuuteen, kelpaavuuteen ja täytäntöönpantavuuteen, vaan niiden täytyy säilyä täysin voimassa lain sallimassa suurimmassa mahdollisessa laajuudessa.
20. Henkilötiedot
EML Money DAC:iin ja EML Payments AB:hen viitataan yhdessä sanoilla "me", "meidän" ja "meitä" tässä osassa 20, ja kumpikin voi toimia yhdessä ja erikseen suhteessa tähän osaan. Voimme kerätä ja säilyttää sinua koskevia henkilötietoja, jotta voimme hallita lahjakorttiasi ja siihen liittyvää lahjakorttitiliä sekä käsitellä siihen liittyviä kyselyitäsi.
Lahjakorttia käyttämällä myönnät meille nimenomaisen luvan käyttää, käsitellä ja säilyttää tietoja ja henkilötietoja, joita annat meille tai Paygoolle, jotta voimme tarjota sinulle maksupalveluita. Tämä ei vaikuta vastaaviin oikeuksiimme ja velvoitteisiimme sovellettevissa olevan tietosuojalain puitteissa. Voit peruuttaa tämän suostumuksen sulkemalla tai irtisanomalla lahjakorttisi. Jos peruutat suostumuksesi tällä tavalla, lakkaamme käyttämästä henkilötietojasi tähän tarkoitukseen, mutta saatamme jatkaa henkilötietojesi käsittelyä muihin tarkoituksiin, joihin meillä on lakisääteiset perusteet, kuten silloin kun meillä on lakisääteinen velvollisuus pitää kirjaa tapahtumista.
Meillä on myös velvollisuus kerätä henkilötietoja tunnistaaksemme sinut ja varmentaaksemme henkilöllisyytesi. Ilman tietojasi emme voi tarjota lahjakorttia käyttöösi eikä sinun tulisi pyytää korttia.
Henkilötietojesi käyttö on EML Money DAC:n ja EML:n tietosuojakäytäntöjen (mikäli sovellettavissa) alaista, ja ne löytyvät osoitteesta https://www.perfectpaas.com/Help/PrivacyPolicy ja https://emlpayments.com/privacy, ja Paygoon tietosuojakäytäntö (mikäli sovellettavissa) löytyy osoitteesta https://paygoo.fi/privacy. Hyväksymällä nämä käyttöehdot hyväksyt EML Money DAC:n ja EML:n tietosuojakäytännöt. Saat lisätietoa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa hello@paygoo.fi.
21. Sovellettava laki
Nämä ehdot on laadittu englanniksi. Kaikki kommunikaatio kanssasi tulee olemaan englannin kielellä aina kun mahdollista. Jos nämä käyttöehdot käännetään muulle kielelle kuin englanti, englanninkielinen versio on määräävä. Näihin ehtoihin ja niihin liittyviin kiistoihin, kanteisiin tai vaatimuksiin (mukaan lukien sopimuksen ulkopuoliset kiistat ja vaatimukset) sovelletaan Irlannin lakeja ja ne tulkitaan Irlannin lakien mukaisesti, ja Irlannin tasavallan tuomioistuimet ovat toimivaltaisia. Tämä ei vaikuta oikeuksiin, joita sinulla voi olla pakottavan sovellettavissa olevan kuluttajalain mukaan.
22. Varojen suojelu
EML Money DAC takaa e-rahan vastuullisena myöntäjänä, että kun se on vastaanottanut rahasi, ne tallennetaan turvalliselle tilille, erityisesti lahjakortillasi tehtävien ostotapahtumien maksamista varten. Mikäli EML Money DAC:stä tulee maksukyvytön, lataamasi ja EML Money DAC:n tallentamat varat ovat suojattuja velkojien esittämiltä vaateilta.
23. Lahjakortin myöntäjä
Lahjakortin myöntää EML Money DAC "myöntäjä"), jonka pääkonttori on osoitteessa Second Floor, La Vallee House, Upper Dargle Road, Bray, Co. Wicklow, A98 W2H9, Irlannin tasavalta, joka on Irlannin keskuspankin valtuuttama Electronic Money Regulations 2011 -lainsäädännön (rekisterin viite: C95957) mukaisesti.
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift – Suosittu lahjakortti
Aktivoi kortti täällä
Aktivoinnin jälkeen korttisi PIN-koodi lähetetään tekstiviestinä ilmoittamaasi numeroon.
JatkaNouda PIN-koodi täältä
PIN-koodi lähetetään tekstiviestillä matkapuhelinnumeroon, jolla kortti on jo aktivoitu.
JatkaTarkista saldo täältä
JatkaHae tapahtumahistoria
JatkaTietoa Paygoo Prepaid MasterCard® Gift -kortista
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift er den perfekte gaven for enhver anledning, enten det er en fødselsdag, bryllup..
Lue LisääTäydellinen lahja
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift on täydellinen lahjavaihtoehto kaikkiin tilanteisiin, kuten syntymäpäivät, merkkipäivät, erilaiset juhlat ja valmistujaiset. Se on myös hyvä vaihtoehto, kun haluat kiittää tai muistaa työntekijöitä, sidosryhmiä tai yhteistyökumppaneita.
Helppo hankkia
Paygoo Prepaid MasterCard® Gift -lahjakortin voi ostaa valtakunnallisesti kattavasta jälleenmyyntiverkostostamme. Lahjakorteille ladattavissa oleva arvo voi olla 20 – 150 EUR.
Helppo käyttää
Paygoo Prepaid MasterCard Gift korttia voi käyttää maksuvälineenä kaikissa myymälöissä ja online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCard luottokortin maksuvälineeksi.
Kortti on helppokäyttöinen noudattamalla seuraavia ohjeita:
- Osta kortti: Voit ostaa kortteja jälleenmyyjiltämme.
- Aktivoi kortti: Aktivoi kortti verkkosivuillamme tai tekstiviestillä – tarvitset vain eurooppalaisen matkapuhelinnumeron.
- Käytä korttia: Voit käyttää korttia maksuvälineen myymälöissä tai online-ostopaikoissa, jotka hyväksyvät MasterCardin maksuvälineenä.
Maksut ja rajat
Lue LisääPalveluhinnasto | Summa |
---|---|
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) | 4,90 EUR |
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) | 0,30 EUR per kpl |
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) | 1,50 EUR per kk |
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) | 12,50 EUR |
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille | 12,50 EUR |
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille | 1,50 EUR per siirto |
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk käyttämättömyyden jälkeen) | 3,50 EUR per kk |
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) | 0,50 EUR per haku |
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) | 4% |
Kortin käyttöä koskevat rajat | Summa |
---|---|
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti | 150 EUR |
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo | 150 EUR |
Käyttöehdot
Lue Lisää1. Lahjakortti
1.1 Nämä ehdot koskevat kaikkia PAYGOO Mastercard ® Gift korttien (‘Lahjakortti’) käyttäjiä. Käyttämällä korttia osoitat hyväksyväsi nämä ehdot.
1.2 Lahjakortin markkinoija on Paygoo AB (co-brand partner) ja sen myöntäjä on UAB PayrNet. Financial Conduct Authorityn on myöntänyt UAB PayrNetille luvan harjoittaa sähköisen rahan palvelutoimintaa (EMI) lisenssillä 900594 Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja (EMI) lisenssillä LB001994 Liettuassa.
1.3 Ostamasi Lahjakortin valuutta on EUR. Kaikki näiden käyttöehtojen viittaukset valuuttaan koskevat sinua.
1.4 Ostotapahtuman jälkeen Lahjakortille ei enää voi syöttää lisää arvoa, paitsi tilanteessa, jossa jälleenmyyjä hyvittää maksutapahtuman Lahjakortille.
1.5 Lahjakortti on sähköinen rahatuote (e-money product) eikä se siten sellaisenaan kuulu UK:n Financial Services Compensation Schemen piiriin. Siinä epätodennäköisessä tilanteessa, että UAB PayrNet ajautuu maksukyvyttömäksi, varasi voivat muuttua arvottomiksi ja käyttökelvottomiksi, ja tämän seurauksena voit menettää rahasi.
1.6 Nämä käyttöehdot ovat saatavilla https://www.paygoo.fi sivustolla. Voit milloin tahansa pyytää kopion näistä käyttöehdoista niiden voimassaoloaikana.
2. Määritelmät
Näissä käyttöehdoissa seuraavilla sanoilla ja ilmaisuilla on seuraava merkitys:
- Pankkiautomaatti – tarkoittaa pankkiautomaattia tai muuta vastaavaa käteisnostot mahdollistavaa automaattia.
- Pankkipäivä – tarkoittaa arkipäiviä maanantaista perjantaihin klo 9-17, pois lukien arkipyhät.
- Lahjakortti – tarkoittaa ennakkoon maksettua Paygoo Mastercard Gift lahjakorttiasi (mukaan lukien korvaava kortti).
- Korttijärjestelmä – Mastercard
- Palvelumaksut – tarkoittaa erilaisia veloituksia, joita voidaan periä ostoista ja kortin käytöstä.
- PIN – tarkoittaa henkilökohtaista tunnuslukua, toisin sanoen turvakoodia käytettäväksi kortin kanssa.
- Kortin arvo – tarkoittaa enimmäisarvoa, jota kortilla voidaan kerrallaan säilyttää.
- Myyjä – tarkoittaa kauppiasta, jakelijaa, jälleenmyyjää tai muuta vastaavaa tuote- tai palveluntarjoajaa, joka hyväksyy maksun kortilla, korttinumerolla, PIN-koodilla tai kortilla ja allekirjoituksella.
- Yhteenveto – tarkoittaa osiota, johon on eritelty kortin käytöstä perittävät maksut sekä mahdolliset kortin käyttöön liittyvät rajat ja rajoitukset.
- Maksuliikenneoperaattori – tarkoittaa myyjän korttimaksujen käsittelyyn käyttämää toimijaa.
- Henkilöllisyyden vahvistaminen – tarkoittaa henkilöllisyyden sekä osoitetietojen vahvistamista käyttämällä sähköistä tunnistautumista tai käyttämällä henkilöllisyyden vahvistavaa dokumenttia.
- Me / meitä / meidän – means UAB PayrNet or co-brand partners acting on our behalf;
- Vuosi – 12 kuukauden jaksoa, joka alkaa sinä päivänä, kun kortti on myönnetty sinulle
- Sinä / sinun – tarkoittaa henkilöä / työntekijää, joka on vastaanottanut kortin ja on valtuutettu käyttämään sitä tämän Sopimuksen ehtojen mukaisesti.
3. Lahjakortin ostaminen ja aktivointi
3.1 Ostettaessa suurin mahdollinen kortille ladattava summa on 150 EUR ja sitä koskevat lausekkeet 3.3 sekä 3.3.1. Lahjakortin arvo aktivoituu kassaan maksun yhteydessä ja kortille ladattu arvo on käytettävissä heti oston jälkeen. Kortin käyttöönotto edellyttää kuitenkin erillistä aktivointia. Aktivointi voidaan tehdä osoitteessa http://www.paygoo.fi tai tekstiviestitse lähettämällä sana AKTIVOI numeroon +46769436009.
3.2 Mikäli Lahjakortti on ostettu Internetistä, suurin mahdollinen kortille ladattava summa on 150 EUR ja sitä koskevat lausekkeet 3.3 ja 3.3.1. Lahjakortin käyttö edellyttää aktivointia, jonka voi tehdä osoitteessa www.paygoo.fi tai tekstiviestitse lähettämällä sanan AKTIVOI numeroon +46769436009. Kortilla olevat varat ovat normaalisti käytettävissä heti aktivoinnin jälkeen.
3.3 Korttia ei voi käyttää uudelleen. Kun kortille ladattu arvo on käytetty, kortti tulee hävittää leikkaamalla se kahtia ja hävittämällä syntynyt jäte asianmukaisesti.
3.3.1 Tallennamme aktivoinnin yhteydessä matkapuhelinnumerosi tunnistamista varten.
4. Kortin käyttö
4.1 Lahjakortin ostaja voi käyttää kortin itse tai se voidaan antaa lahjaksi toiselle henkilölle. Ennen käyttöönottoa, kortin käyttäjän tulee allekirjoittaa Lahjakortti kortin kääntöpuolella olevaan, allekirjoitukselle varattuun tilaan.
4.2 Lahjakortti on suunniteltu käytettäväksi ostopaikan alkuperämaan kaupoissa ja vähittäismyyntipaikoissa. Suomen osalta tämä tarkoittaa Suomea sekä Norjaa ja Ruotsia. Käyttääksesi korttia, esitä se maksuhetkellä. Voit käyttää sitä ostoksesi maksuun tai kaupan hyväksyessä, myös osamaksuun, jolloin jäljellä olevan maksettavan summan suorittamiseksi voit käyttää muita kaupan hyväksymiä maksuvälineitä. Vaihtoehtoisia maksutapoja ovat esimerkiksi käteinen, debit/credit-kortti.
4.2.2 Lahjakortille ei voida ladata lisää arvoa oston jälkeen.
4.3 Et voi maksaa ostoksia, joiden arvo ylittää Lahjakortilla olevan saldon. Jokainen kortilla maksettu ostos vähentää kortilla olevaa saldoa. Mikäli ostosten yhteenlaskettu arvo ylittää kortin jäljellä olevan arvon tai muut voimassaolevat rajoitukset, maksutapahtuma voidaan hylätä.
4.4 Lahjakortti ei ole pankkitiliin liitetty debit-kortti, eikä se ole missään yhteydessä pankkitiliin. Se ei myöskään ole takuukortti, maksukortti tai luottokortti. Kortille ladatulle arvolle ei makseta korkoa.
4.4.1 Lahjakorttia ei saa käyttää:
4.4.2 säännöllisiin ennalta hyväksyttyihin maksuihin;
4.4.3 käteismaksutapahtumiin kuten käteisnostot, maksumääräykset, matkasekit, valuutanvaihto tai mihinkään laittomaan tarkoitukseen.
4.5 Korttia ei voi käyttää tilanteissa, joissa myyjällä ei ole mahdollista tarkistaa kortin saldoa sähköisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi tiettyjä maksutapahtumia junassa, laivoilla tai lentomatkan aikana.
4.6 Voimme lopettaa, peruuttaa tai rajoittaa korttisi tai PIN-koodisi käyttöä seuraavista syistä:
4.6.1 Taataksemme sekä korttisi, että PIN-koodisi turvallisuuden.
4.6.2 Estääksemme mahdollisen kortin, sekä PIN-koodin luvattoman tai laittoman käytön. Mikäli on mahdollista, informoimme sinua ennen kyseisten toimenpiteiden alkamista sekä niihin johtaneista syistä. Mikäli emme voi ilmoittaa toimenpiteistä ennakkoon, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian. Ilmoitusvelvollisuutta ei sovelleta tilanteissa, joissa se vaarantaisi yleisen turvallisuuden tai olisi lainvastaista.
4.7 Emme vastaa kortilla ostettujen tuotteiden tai palveluiden laadusta, turvallisuudesta, laillisuudesta tai muista niihin liittyvistä asioista. Emme ole vastuussa, mikäli myyjä ei hyväksy Lahjakorttia.
4.8 Emme myy Lahjakorttia näiden ehtojen mukaisesti alle 13 vuotiaille.
5. Maksutapahtumat
5.1 Hyväksyt, että kaikenlainen kortin, korttinumeron tai PIN-koodin käyttö merkitsee, että olet hyväksynyt maksutapahtuman.
5.1.2 Oletamme että olet hyväksynyt maksutapahtuman, mikäli kortin magneettijuova on luettu jälleenmyyjän luona, tai mikäli olet vahvistanut ostoksen allekirjoituksellasi, tai mikäli jälleenmyyjälle on muilla keinoin annettu riittävät tiedot maksutapahtuman käsittelemiseksi.
5.2 Et voi perua maksutapahtumaa sen jälkeen, kun olet sen hyväksynyt ja se on lähetetty meille tai mikäli olet antanut suostumuksesi myyjälle katevarauksen tekemiseen.
5.3 Pidätämme oikeuden hylätä maksutapahtuma, mikäli puhelin- tai tietokoneyhteys on varattu. Voimme hylätä maksutapahtuman jos:
5.3.1 Maksutapahtuman loppusumma ylittää kortilla olevat varat, tai
5.3.2 Mikäli maksutapahtuma ylittää kortin käyttöä koskevat rajoitukset, tai
5.3.3 Jos meillä on syytä uskoa, että näin toimimalla voimme taata korttisi myöntäneen maksujärjestelmän sääntöjen ja ohjeiden noudattamisen, tai
5.3.4 mikäli meillä on syytä uskoa, että vallitseva lainsäädäntö ja hyvien käytäntöjen mukaiset toimintatavat sitä vaativat.
6. Valuuttamääräiset maksutapahtumat
6.1 Mikäli Lahjakorttia käytetään maksuvälineenä maksutapahtumaan muussa kuin kortin omassa valuutassa, kortin käytöstä veloitetaan palvelumaksu.
6.2 Mikäli teet maksutapahtuman muussa kuin kortin omassa valuutassa, muunnamme summan kohdevaluuttaan käyttämällä kyseessä olevan valuutan markkinakurssia tai muuta kurssia, jonka hallitus voi asettaa. Veloitamme valuuttamuunnoksesta palvelumaksun (provisio), katso Yhteenveto palvelumaksuista.
6.3 Valuuttakurssit voivat vaihdella ja maksutapahtuman tekohetkellä käytetty kurssi voi poiketa kurssista, jota käytämme vähentäessämme korttisi saldosta maksutapahtumakustannukset sekä valuuttamuunnoksesta aiheutuvan palvelumaksun. Vaihtokurssi koskee myös tätä palvelumaksua. Voit tarkistaa edellä mainitun maksutapahtumassa käytetyn vaihtokurssin online-tiliotteeltasi, johon on eritelty myös palvelumaksu.
7. Kortin saldon tarkistaminen
7.1 Tarkistaaksesi kortilla olevan saldon tai tekemäsi maksutapahtumat mene osoitteeseen www.paygoo.fi tai käytä tekstiviestipalveluamme lähettämällä sana SALDO (huomaa isot kirjaimet) numeroon +46769436009 (0,50 EUR/tekstiviesti). Voit myös lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen hello@paygoo.fi.
8. Kun korttisi vanhenee
8.1 Kortin voimassaolon päättymisajankohta on painettu korttiin.
8.2 Voit lunastaa kortilla olevan saldon 6 vuotta viimeisen voimassaolopäivän jälkeen kohdan 9 ehtojen mukaisesti. Mikäli kortilla on saldoa vielä yli 6 vuotta viimeisen voimassaolopäivän jälkeen, sitä ei palauteta.
8.3 Lahjakortilta ei peritä palvelumaksuja sen jälkeen, kun siihen ladatut varat on kokonaisuudessaan käytetty.
9. Lunastaminen
9.1 Voit pyytää kortilla olevien varojen lunastamista osittain tai kokonaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Lunastaminen on mahdollista tehdä 6 vuotta korttiin painetun voimassaoloajan päättymisen jälkeen. Siirrämme varat nimiisi rekisteröidylle pankkitilille. Ennen kuin siirrämme kortilla olevat varat, edellytämme, että lähetät kirjallisen pyynnön kortilla olevien varojen lunastamisesta sekä todennat kortin ostotapahtuman. Voimme lisäksi edellyttää, että todistat olevasi tilin rekisteröity omistaja.
9.2 Seuraavissa tapauksissa lunastuksesta veloitetaan 12.50€ suuruinen palvelumaksu, kun lunastat osan tai kaikki kortilla olevat varat:
9.2.1 kun pyydät varojen lunastusta ennen sopimuksen päättymistä;
9.2.2 Jos e-rahan liikkeellelaskija päättää sopimuksen ennen sopimuksen varsinaista päättymisajankohtaa; tai
9.2.3 Jos pyydät lunastusta myöhemmin kuin yhden vuoden kuluttua sopimuksen päättymisestä.
9.3 Sinua muistutetaan tästä maksusta ennen lunastusta. Huomaathan, että pyytäessäsi yllä luetellun mukaisesti lunastusta tilanteessa, jossa kortilla oleva saldo on yhtä suuri tai pienempi kuin lunastuksesta perittävä palvelumaksu, tällöin lunastuksesta perittävän maksun katsotaan vastaavan saldoasi, joka maksun perimisen myötä pienenee nollaan.
9.4 Sinulta ei veloiteta lunastusmaksua, jos:
9.4.1 Lopetamme tämän sopimuksen, tai
9.4.2 Lunastushakemus tapahtuu sopimuksen irtisanomisen yhteydessä tai enintään yhden vuoden kuluttua sopimuksen päättymisestä.
10. Vastuu
10.1 Lahjakorttiin tulee lisätä käyttäjän allekirjoitus välittömästi kortin vastaanottamisen jälkeen. Sinun tulee huolehtia kortin turvallisesta säilyttämisestä. Sinun tulee myös aina huolehtia siitä, että:
10.1.1 Kukaan muu ei voi käyttää korttiasi;
10.1.2 Et paljasta PIN koodiasi etkä kirjoita muistiin salasanaasi, PIN-koodiasi tai mitään turvallisuuteen liittyviä tietoja, joita olet meille antanut, ellet tee sitä tavalla, jolla ulkopuolisen on mahdotonta tunnistaa näitä tietoja;
10.1.3 Käytät korttia, kortin numeroa tai PIN koodia ainoastaan maksutapahtuman suorittamiseen (tai sen yrittämiseen), ja
10.2 Jos korttisi katoaa tai varastetaan tai joku ulkopuolinen saa tietoonsa kortin PIN-koodin tai muun kortin turvallisuuteen liittyvän tiedon tai, jos epäilet että korttiasi, kortin koodia tai PIN-koodia käytetään väärin, sinun tulee:
10.2.1 Soittaa meille viipymättä numeroon +358 (75) 3252401 (Kortin sulkupalvelu, avoinna 24h), jotta voimme sulkea ja estää korttisi sekä PIN-koodin käytön.
10.2.2 Pyydettäessä, kirjoittaa meille 7 päivän kuluessa vahvistaaksesi, että olet hävittänyt korttisi, tai se on varastettu tai epäilet sen väärinkäyttöä. Sähköpostiosoite hello@paygoo.fi ja postiosoite Paygoo AS, Dronning Eufemias Gate 16, 0191 OSLO, lisäksi sinun tulee:
10.2.3 Lopettaa kortin, kortin koodin sekä PIN-koodin käyttö välittömästi. Mikäli löydät korttisi sen jälkeen, kun olet ilmoittanut sen hävinneeksi, varastetuksi tai väärinkäytetyksi, sinun tulee leikata kortti ja ilmoittaa siitä meille mahdollisimman pian.
10.3 Mikäli korttisi tai mahdollinen korvaava kortti häviää tai varastetaan voit pyytää uutta korttia sen jälkeen, kun olet ilmoittanut siitä meille. Voit pyytää uutta korttia lähettämällä sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi Veloitamme uudesta kortista Yhteenveto palvelumaksuista- kohdassa ilmoitetun palvelumaksun.
10.4 Et ole vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä sellaisen henkilön toimesta, jolle et ole antanut lupaasi käyttää korttia etkä hävinneen, varastetun tai tuhotun kortin käytöstä, paitsi;
10.4.1 Jos olet antanut toiselle henkilölle lupaa käyttää korttia, kortin numeroa tai PIN-koodia, tai olet käsitellyt korttia huolimattomasti ja kohdassa 10.1 mainittujen ehtojen vastaisesti. Tällaisessa tapauksessa saatat olla vastuussa kaikesta kortin käytöstä, joka on tapahtunut ennen kuin olet ilmoittanut siitä meille, näiden ehtojen mukaisesti; tai:
10.4.2 Jos olet toiminut vilpillisesti, jolloin olet lain sallimissa rajoissa vastuussa kortin, kortin numeron tai PIN-koodin käytöstä
10.4.3 Vastuusi rajoittuu 40 euroon (40 EUR), mikäli kadonnutta tai varastettua korttia käytetään tai väärinkäyttö tapahtuu tilanteessa, jossa kortin käsittelijä ei ole suojannut korttisi tietoturvatietoja asianmukaisesti. Rajaa sovelletaan tapauskohtaisesti kunkin varkauden, katoamisen tai väärinkäytön osalta, ei maksutapahtumakohtaisesti.
10.5 Jos korttia on käytetty ilman lupaasi tai se on kadonnut, varastettu tai jos epäilet, että korttiasi on käytetty väärin, voimme luovuttaa viranomaisille mitä tahansa tietoja, joita pidämme asian selvittämisen kannalta tärkeinä.
10.6 Emme ole vastuussa:
10.6.1 Epänormaaleista tai arvaamattomista olosuhteista, jotka eivät ole hallinnassamme (esimerkiksi tietokonejärjestelmissä olevat virheet, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin meillä ei ole mahdollista vaikuttaa tai mahdolliset toimialaa koskevat lakot, jos se estää meitä tarjoamasta palvelua tavanomaiseen tapaan).
10.6.2 Henkilöstä, joka kieltäytyy hyväksymästä korttia, kortin numeroa tai PIN-koodia (tai viivästyttää sen hyväksymistä)
10.7 Maksutapahtumiin liittyvissä virheissä tai riita-asioissa voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.
11. Näiden ehtojen muuttaminen
11.1 Voimme muuttaa mitä tahansa ehtoja, mukaan lukien korttiin liittyvät palvelumaksut, tai voimme ottaa käyttöön uusia ehtoja. Mikäli teemme tällaisia muutoksia, ilmoitamme niistä sinulle kirjallisesti 2 kk ennen niiden voimaan astumista sähköpostitse tai tekstiviestillä. Mikäli muutamme näitä ehtoja, uudet ehdot ovat saatavilla osoitteessa www.paygoo.fi muutosten voimaanastumispäivästä lukien.
11.2 Sinun katsotaan hyväksyneen muutokset näihin ehtoihin, ellet ilmoita meille vastustavasi uusia ehtoja ennen niiden voimaanastumispäivää.
11.3 Jos ilmoitat meille, että et hyväksy ehtoihin tulevia muutoksia ilmoituksen vastaanottamisen ja ehdotetun muutosten voimaanastumispäivän välillä, tämä sopimus päättyy heti, jollei kohdasta 9.4.2 muuta johdu. Tällöin voit lunastaa korttisi kokonaissaldon ilmaiseksi.
12. Tämän sopimuksen päättäminen
12.1 Voimme irtisanoa tämän sopimuksen milloin tahansa. Ellei kyseessä ole poikkeukselliset olosuhteet, ilmoitamme sinulle irtisanomisesta kirjallisesti 2 kuukautta etukäteen.
12.2 Jollei kohdasta 11. muuta johdu, voit irtisanoa tämän sopimuksen lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi.
12.3 Ellet lunasta koko saldoasi 6 vuoden kuluessa kortin voimassaolon päättymispäivästä, tämä sopimus päättyy.
13. Yleistä
13.1 Kun teet tämän sopimuksen, suostut siihen, että voimme käyttää tietojasi näiden ehtojen kohdan 16. Kuinka käytämme tietojasi mukaisesti.
13.2 Voimme valvoa ja / tai tallentaa puheluita sinun ja meidän tai palveluntarjoajien välillä.
13.3 Sinun on annettava meille sähköposti- ja postiosoite sekä puhelinnumero sekä ilmoitettava meille kaikista niitä koskevista muutoksista.
13.4 Voimme siirtää tämän sopimuksen mukaiset oikeutemme tai velvollisuutemme tai pyytää muita henkilöitä toteuttamaan tämän sopimuksen mukaiset oikeudet tai velvollisuudet. Sinä et voi siirtää mitään tämän sopimuksen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi.
13.5 Voimme viivyttää tämän sopimuksen mukaisten oikeuksien täytäntöönpanoa menettämättä niitä.
13.6 Jos emme voi panna täytäntöön joitakin tämän sopimuksen kappaleissa mainittuja ehtoja tai osittaisia ehtoja, sillä ei ole vaikutusta mihinkään muuhun tässä sopimuksessa mainittuun ehtoon tai sen osaan.
13.7 Tätä sopimusta säätelee Englannin ja Walesin laki. Tämän sopimuksen kieli on englanti, ja kaikki tämän sopimuksen nojalla annettavat ilmoitukset ja tiedot tulee olla englanniksi.
14. Maksupalvelutiedot
14.1 Tätä ehtoa (14) sovelletaan vain, mikäli myyjän pankki sijaitsee Euroopan talousalueella (ETA) ja suoritettavat maksutapahtumat suoritetaan euroissa tai muussa ETA:n jäsenvaltion valuutassa.
14.2 Varmistamme, että tekemäsi maksutapahtuma välitetään myyjän pankille tai, että lunastuksen, maksutapahtumien viivästyneen suorittamisen tai peruutuksen jälkeen palautetut varat, hyvitetään pankillesi noudattaen seuraavia määräaikoja:
Maksutapahtumalaji | Määräaika |
---|---|
Maksutapahtuma suoritetaan muussa valuutassa kuin Euro (€) tai Englannin punta (£) tai maksutapahtuma, joka sisältää useamman kuin yhden valuutan | Maksutapahtuman tai tilauksen vastaanottamispäivää seuraavan neljännen pankkipäivän loppuun mennessä |
Mikä tahansa muu maksutapahtuma | Maksutapahtuma toimeksiannon vastaanottamispäivää seuraavan pankkipäivän loppuun mennessä |
Mikäli pystyt suorittamaan maksuja tililtäsi toiselle henkilölle ja maksu, jonka pyysit meitä tekemään ETA:n sisällä, saapuu myöhemmin kuin sen piti, voit pyytää meitä ottamaan yhteyttä vastaanottavaan pankkiin ja pyytämään heitä kohtelemaan sitä kuten se olisi tehty ajoissa
14.3 Mikäli käytät korttiasi tai toimitat korttitiedot myyjälle maksutapahtuman tekemiseen ennen kuin tiedät summan, joka kortilta aiotaan veloittaa, sinulla voi olla oikeus pyytää hyvitystä, mikäli summa on odottamattoman suuri, edellyttäen että ilmoitat asiasta Paygoo AS:lle kahdeksan viikon kuluessa päivästä, jona tapahtuma on vähennetty saldostasi.
Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta palautukseen, mikäli me tai myyjä olemme kertoneet kyseisen maksutapahtuman summan vähintään neljä viikkoa ennen kuin maksutapahtuma on tarkoitus vähentää saldostasi ja olet hyväksynyt maksutapahtuman. Korttipohjaisissa maksutapahtumissa, joissa et tiedä maksutapahtuman tarkkaa summaa valtuuttaessasi tapahtuman, emme lukitse maksuvälineessäsi olevia varoja, ellet ilmoita tarkkaa maksutapahtumaan liittyvää lukittavaa summaa.
Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi maksuja, joita suoritat hotelleissa tai polttoaineasemilla. Vapautamme kaikki lukitut varat ilman aiheetonta viivytystä, kun tiedämme maksutapahtuman tarkan summan ja välittömästi asiaankuuluvan maksumääräyksen vastaanottamisen jälkeen.
14.4 Saatuamme kohdassa 14.3 kuvatun hyvityspyynnön, voimme pyytää sinua antamaan meille riittävät maksutapahtumaa koskevat tiedot varmistaaksemme, että kohdassa 14.3 mainitut palautusta koskevat ehdot täyttyvät. Vastaanotettuamme sinulta kohdan 14.3 vaatimukset täyttävän hyvityspyynnön mahdollisine lisätietoineen, hyvitämme pyynnössä esitetyn summan 10 työpäivän kuluessa pyynnön vastaanottamisesta. Mikäli pyyntösi hylätään, ilmoitamme sinulle hylkäyksestä perusteluineen.
14.5 Olemme vastuussa maksutapahtuman oikeasta suorittamisesta, ellemme pysty todistamaan, että myyjän pankki on vastaanottanut tapahtuman, jolloin myyjän pankki on vastuussa myyjälle. Voit pyytää, että ryhdymme välittömiin toimiin virheellisesti toteutetun tapahtuman jäljittämiseksi ja, että ilmoitamme sinulle lopputuloksesta.
14.6 Kun myyjä käynnistää maksutapahtuman, myyjän pankki on vastuussa asiaankuuluvien tietojen oikeasta toimittamisesta meille. Mikäli myyjän pankki pystyy osoittamaan, ettei se ole vastuussa tapahtumasta, joka epäonnistui tai on suoritettu väärin, olemme vastuussa sinulle.
14.7 Mikäli olemme vastuussa virheellisestä maksutapahtumasta, joka on vähennetty saldostasi, korjaamme virheen. Mikäli olemme vastuussa siitä, että saldostasi on vähennetty maksutapahtuma, jota et ole valtuuttanut, palautamme maksutapahtumaa vastaavan summan saldollesi ja käsittelemme tapahtumaa ikään kuin sitä ei olisi koskaan tapahtunut (voimme tällöin veloittaa kohtuullisen palvelumaksun kattaaksemme oikaisun tekemisestä aiheutuvat kustannukset). Sinun on ilmoitettava meille luvattomasta tai virheellisestä maksutapahtumasta mahdollisimman pian ja viimeistään 13 kuukauden kuluttua veloituspäivästä. Mikäli et toimi näin, meitä ei mahdollisesti voida pitää vastuullisena.
14.8 Emme ole vastuussa, mikäli olet tunnistanut myyjän väärin maksutapahtuman perusteella. Pyrimme tällöin kohtuullisin keinoin perimään takaisin maksutapahtumaa koskevat varat.
15. Valitukset ja yhteydenotot
15.1 Mikäli haluat tehdä valituksen tai ottaa yhteyttä muihin näihin ehtoihin liittyvissä asioissa, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi, postiosoite: Paygoo AS / AB, Dronning Eufemias gate 16, 0191 OSLO.Käyttämämme toimintatavat varmistavat, että valituksesi käsitellään oikeudenmukaisesti ja nopeasti. Jos et kuitenkaan ole tyytyväinen valituksesi lopputulokseen, voit kirjoittaa seuraavaan osoitteeseen: Financial Ombudsman Service at Exchange Tower, Harbour Exchange, London, E14 9SR.
Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset maksuvälinettäsi tai tarjoamaamme palvelua koskevat valitukset 15 työpäivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta ja poikkeuksellisissa olosuhteissa 35 työpäivän kuluessa (ilmoitamme sinulle mikäli olosuhteet ovat poikkeukselliset).
16. Miten käytämme tietojasi
16.1 Saatamme etsiä tietoja sinusta luottoluokituslaitoksista ja petostentorjuntavirastoista. Nämä haut tehdään henkilöllisyyden tarkistamiseksi, mutta emme suorita tätä varten täydellistä luottokelpoisuuden tarkistusta. Saatamme käyttää automaattista päätöksentekojärjestelmää tarkistamaan hakemuksesi ja vahvistamaan henkilöllisyytesi.
16.1.1 Mikäli emme pysty tarkistamaan henkilöllisyyttäsi, voimme pyytää sinua toimittamaan asiakirjat, joiden avulla voimme vahvistaa henkilöllisyytesi ja osoitteesi.
16.2 Luottoluokituslaitokset voivat tarkistaa antamasi tiedot kaikista muista julkisista tai muista tietokannoista, joihin heillä on pääsy. Tarkistus tehdään rekisteröimättömänä kyselynä. Rekisteröimätön kysely on haku, joka tehdään, kun tarkoituksena ei ole lainata rahaa. Tämä ei vaikuta luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa. Kysely ei ole näkyvissä muille luotonantajille kuin sille, joka kyselyn tekee. Kysely sisällytetään luottotietoraporttiin, joten tiedät, että haku on tehty, mutta se ei vaikuta luottoluokitukseesi, mikäli joskus haet luottoa.
16.3 Mikäli annat meille vääriä tai virheellisiä tietoja ja havaitsemme, että kyseessä on petos, teemme siitä ilmoituksen petosten torjuntaan erikoistuneisiin virastoihin. Viranomaisilla on pääsy näihin tietoihin ja he voivat käyttää niitä.
16.3.1 Petostentorjuntaan erikoistuneet virastot jakavat tietoja muiden organisaatioiden kanssa. Me ja muut organisaatiot voimme käyttää tietoja, jotka on rekisteröity ulkomaisten petosten torjuntaan erikoistuneiden virastojen järjestelmään.
16.3.2 Saadaksesi lisätietoja luottoluokituslaitoksista ja petosten torjuntaan erikoistuneista virastoista, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen hello@paygoo.fi. Sinulla on oikeus saada kyseinen tieto nähtäväksesi.
16.3.3 Sinulla on tiettyjä oikeuksia saada nähtäväksesi kopiot tiedoista, joita meillä sinusta on. Lähetä tietojasi koskeva tiedustelu osoitteeseen: hello@paygoo.fi. Voimme veloittaa tietojen toimittamisesta palvelumaksun.
16.4 Joitakin luottoluokituslaitosten ja petostentorjuntavirastojen tietoja luovutetaan meille ja muille organisaatioille esimerkiksi seuraaviin tarkoituksiin:
16.4.1 petosten ja rahanpesun estäminen tarkistamalla luotto-, luottoon liittyvät tai niihin rinnastettavat muut hakemukset, vakuutusten korvausvaatimukset, työhakemukset ja henkilöstötiedot sekä vahvistamaan henkilöllisyytesi.
16.4.2 Näiden virastojen hallussa olevia tietoja voidaan käyttää myös muihin tarkoituksiin, joihin annat erityisen luvan, tai erittäin rajoitetuissa olosuhteissa, kun laki sitä vaatii tai kun se on sallittua tietosuojalain 2018 / GDPR ehdoilla.
16.5 Kun olet tehnyt sopimuksen kanssamme, voimme käyttää seuraavaa tietoja sinusta:
16.5.1 tiedot, jotka annat meille tai meillä on jo hallussamme sinusta, mukaan lukien puhelinnumerot, joista soitat meille ja joita voimme tallentaa;
16.5.2 saamamme tiedot, kun päätämme hakemuksestasi tai sopimuksestasi, mukaan lukien tiedot, joita saamme, kun teemme nimelläsi hakuja luottoluokittajien sekä petoksentorjuntavirastojen järjestelmiin.
16.5.3 tiedot (mukaan lukien maksutapahtumia koskevat yksityiskohdat), jotka meillä voi olla hallussamme kaikista käyttämistäsi tileistä, joita ylläpidämme tai hallinnoimme.
16.5.4 tiedot, jotka saamme keneltä tahansa toimijalta, jolla on oikeus käsitellä ja luovuttaa sinua koskevia tietoja.
16.6 Käsittelemme, käytämme, hallinnoimme, jaamme ja tallennamme sinua koskevia tietoja, jotta voimme:
16.6.1 etsiä tietoja luottoluokituslaitoksilta sekä petoksentorjuntavirastoilta (mukaan lukien ulkomailla olevat tiedot) hallinnoidaksemme tiliäsi;
16.6.2 hallita tiliäsi ja käytäntöjäsi, sekä kaikkia sovelluksia, sopimuksia ja kirjeenvaihtoa, joita sinulla voi olla kanssamme;
16.6.3 toteuttaa, seurata ja analysoida liiketoimintaamme;
16.6.4 ota sinuun yhteyttä postitse, puhelimitse tai muulla tavalla muista tuotteista ja palveluista, jotka mielestämme kiinnostavat sinua - ellet kerro meille, että et halua vastaanottaa suoramarkkinointia;
16.6.5 torjua petoksia, rahanpesua, terrorismia sekä muita rikoksia, ja
16.6.6 noudattaa voimassaolevia lakeja ja määräyksiä kaikissa maissa
16.7 Saatamme luovuttaa tietojasi:
16.7.1 kenelle tahansa henkilölle, joka työskentelee meidän tai kumppaneidemme palveluksessa;
16.7.2 petoksentorjuntavirastoille;
16.7.3 kaikille organisaatioille, jotka tukevat tai ylläpitävät yhtä tai useampaa käyttämääsi tuotettamme;
16.7.4 mihin tahansa maksujärjestelmään, jonka nojalla myönnämme kortin;
16.7.5 erityisviranomaisille terrorismin havaitsemiseksi ja ehkäisemiseksi (mukaan lukien viranomaiset Yhdistyneen kuningaskunnan ulkopuolella), mikäli maksutapahtuma käsitellään maailmanlaajuisten maksujärjestelmien kautta;
16.7.6 kenelle tahansa, jolle siirrämme mitkä tahansa oikeutemme tai velvollisuutemme kanssasi tehdyn sopimuksen osalta, ja
16.7.7 kenelle tahansa, joille valtuutat meidät antamaan tietoja sinusta.
16.8 Edellä kuvattu tietojesi käsittely voi tarkoittaa, että tiedot lähetetään muihin ETA alueen ulkopuolisiin maihin, mukaan lukien Yhdysvallat. Tällaisissa tapauksissa olemme vastuussa siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti.
16.9 Säilytämme tietoja sinusta vain niin kauan kuin se on tarpeellista tai se on tarpeen oikeudellisten velvoitteidemme täyttämiseksi (yleensä enintään 5 vuotta lunastamisen tai sopimuksen irtisanomisen jälkeen).
17. Yhteenveto palvelumaksuista
Tässä taulukossa on yhteenveto tuotteen tärkeimmistä käyttöön liittyvistä ominaisuuksista sekä muista tiedoista. Ne eivät kuitenkaan korvaa tuotteen käyttöehtoja. Korttiin liittyvät rajoitukset sekä palveluhinnasto on eritelty alla olevassa taulukossa. Korttisi käyttöön liittyvät rajat riippuvat siitä, oletko täyttänyt henkilöllisyyden vahvistamiseen liittyvät vaatimukset sekä kortin käyttöön liittyvät maantieteelliset käyttömahdollisuudet.
Palveluhinnasto | Summa |
---|---|
Latausmaksu (jälleenmyyjäliike veloittaa korttia ostettaessa) | 4,90 EUR |
Tapahtumamaksu (veloitetaan kortilta kolmannesta sillä suoritettavasta ostoksesta lähtien) | 0,30 EUR per kpl |
Kuukausimaksu (veloitetaan kortilta seitsemännestä kuukaudesta lähtien) | 1,50 EUR per kk |
Korvaava kortti (esim. kadonneen kortin korvaaminen uudella) | 12,50 EURK |
Kortin mitätöinti ja sillä olevien varojen lunastaminen pankkitilille | 12,50 EUR |
Paygoo kortilla olevien varojen siirto toiselle Paygoo kortille | 1,50 EUR per siirto |
Kortin käyttämättömyysmaksu (veloitetaan kortilta 12 kk käyttämättömyyden jälkeen) | 3,50 EUR per kk |
Palvelumaksu (PIN-koodin haku, saldon tarkistus tai korttitapahtumien yhteenvedon kysely tekstiviestitse) | 0,50 EUR per haku |
Valuutan muunnoksesta perittävä palkkio (ostot muissa valuutoissa) | 4% |
Kortin käyttöä koskevat rajat | Summa |
---|---|
Kortin enimmäissaldo, anonyymi kortti | 150 EUR |
Kortille ostopaikassa ladattavissa oleva enimmäisarvo | 150 EUR |
18. Yhteydenotto hätätilanteessa
Saatamme joutua ottamaan sinuun yhteyttä kiireellisesti, jos epäilemme, että tililläsi on tapahtunut vilpillistä toimintaa (edellyttäen, että voimassaolevat lait ja määräykset eivät sitä kiellä). Tätä varten voimme (esimerkiksi) lähettää sinulle tekstiviestin sen sijaan, että soittaisimme tai lähettäisimme sinulle sähköpostia, mikäli mielestämme tämä on nopein tapa ottaa sinuun yhteyttä. Kun otamme sinuun yhteyttä, annamme sinulle myös tietoa ja ohjeita siitä, miten voit minimoida mahdolliset maksuvälineeseesi kohdistuvat riskit tietoturvauhan luonteesta riippuen.
Käytämme yhteydenottoon samoja yhteystietoja, jotka olet jo antanut meille. Sinun tulee ilmoittaa meille välittömästi, mikäli henkilötietosi tai yhteystietosi muuttuvat.